Avatar billede bdb Nybegynder
04. juli 2002 - 09:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trigger Port og Public Port !

Udtrykt anvendt i firewallkonfigureringssoftware.
Hvad betyder de - kort - på dansk ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2002 - 11:36 #1
Prøv at læse her

http://www.practicallynetworked.com/sharing/specialapps.htm

En trigger port er en port der er sat til at "udløse" en "special application", det kunne f.eks. være en proxy

Hvis du ikke bruger NAT og Prozy og hver maskine har egen IP anvnedes Public Port konfiguration

Som jeg forstår begreberne

Hilsen
Kim - http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede bdb Nybegynder
17. juli 2002 - 08:51 #2
Er der flere der kan hjælpe med selve definitionen ??
Avatar billede bdb Nybegynder
17. juli 2002 - 16:42 #3
FLERE SVAR PÅ SELVE DEFINITIONEN - tak !!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 18:40 #4
Så må jeg jo prøve med ord.

En Trigger Port anvendes hvis du vil iværksætte en handling når der er trafik på en bestemt port. Dette kan ske med forskellige overvågningsprogrammer, f.eks. portsentry eller med en proxy eller med forskellige kommunikationsprogrammer f.eks. MS messenger.

Poblic port hænger som jeg ser det sammen med NAT. Når du anvender nat skjuled den enkelte maskines ip adresse bag routerens. Det betyder at de applikationer der kombinere port og IP til kommunikation kan rende ind i problemer (f.eks. ms messenger) opsætning af public port vil tillade at de nødvendige portoplysninger "skinder igennem" NAT indstillingen så applikationen virker.

Jeg kommer det nok ikke nærmere end dette