Avatar billede drean Nybegynder
14. august 2000 - 21:17 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Bøger ????

Hej

Er der nogen som kan anbefale en god bog, til at lære mere om ASP, jeg har læst Active Server pages for dummies, og kunne godt tænke mig at lære mere, hvilken bog er god at fortsætte på ??? Jeg kan også en del ud over det der står i bogen, så den må gerne omhandle lidt mere advanceret ting omkring ASP...
Vil også blive glad hvis i kunne kommme med et link hvor der er en anmeldelse af bogen..

- Drean -
Avatar billede zaknafein Praktikant
14. august 2000 - 21:23 #1
Snup fx \"Active Server Pages Unleashed\"
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
14. august 2000 - 21:26 #2
Professional ASP 3.0
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
14. august 2000 - 21:28 #3
Eller en af de danske bøger der udkom i Juli måned. Den ene fra Teknisk Forlag og den anden fra IDG

Jeg har købt begge bøger og syntes personligt at den fra Teknisk Forlag er den bedste pga. at jeg er begynder og bogen henvender sig lidt til begyndere men også de mere avancerede.

Så er der den fra IDG den er lidt mere vidergående, den starter godt nok fra bunden men er lidt ustruktureret (og så arbejder forfatteren på en NT platform og arbejder og næsten kun med NT platformen i bogen.)

Men begge bøger et besøg værd :o)
Avatar billede nof Nybegynder
14. august 2000 - 21:28 #4
Hej,
IDG har lige udgivet en dansk bog om ASP - den hedder \"Active Server Pages\".

Søg efter ASP inde på http://www.idgforlag.dk , så skulle den gerne komme frem.

/nof
Avatar billede drean Nybegynder
14. august 2000 - 21:28 #5
Nogle steder man kan læse en anmeldelse af dem ??
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2000 - 21:32 #6
P?røv at søge på www.bookworld.dk og læs om de forskellige bøger om ASP. Der er faktisk mange, og det se svært at finde ud af hvad du har brug for :-)

Jeg har:
ASP Databases
Teach Yourself Active Server Pages 3.0
Active Server Pages 3.0
ASP in a nutshell
og som suplement
VBScript in a nutshell

Men det er da ikke sikkert det er noget for dig. Der er mange eksempler sammenlagt i de forskellige bøger. De kan hentes på nettet. Søg på ovenstående titler så kan du læse lidt om dem, og måske finde den du mener er bedst, men det er altså meget svært ud af salgs tekster :-)

Avatar billede drean Nybegynder
14. august 2000 - 21:33 #7
mikkel.jor >> hvad omhandler den fra IDG lidt mere præcist ??
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2000 - 21:38 #8
>>Teach Yourself Active Server Pages 3.0

Det skulle være:

Teach Yourself Active Server Pages 3.0 in 21 days

Den danske bog fra IDG er oversat fra:

Teach Yourself Active Server Pages 3.0 in 24 Hours

Og alle eksempler er direkte fra samme bog, og kan også hentes på nettet.

Avatar billede Slettet bruger
14. august 2000 - 21:42 #9
Den danske bog fra IDG hedder  Active Server Pages og du kan helt sikkert finde mere om den på:
http://www.idgforlag.dk

Prøv det.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2000 - 21:46 #10
Jeg kunne ikke lave en link til dig, men du kan søge på titlen eller ISBN: 87-7843-361-4
så finder du lidt tekst om den.
Avatar billede drean Nybegynder
14. august 2000 - 21:52 #11
Har fundet info om den fra IDG, men lyder som noget jeg kan i forvejen...
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2000 - 22:06 #12
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2000 - 22:07 #13
>>  http://sams.com

Skulle være:  http://www.sams.com
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
15. august 2000 - 07:46 #14
drean -->> Okay jeg vil godt nok anbefale dig at læse den fra IDG. I den fra teknisk forlag er så måske en smule bedre.

Nu ved jeg ikke hvor meget ASP du kan, mene begge bøger er et \"besøg\" værd :o)
Avatar billede ssd Nybegynder
16. august 2000 - 19:27 #15
Jeg har benyttet mig af
Active Server Pages 3.0 Beginning &
Active Server Pages 3.0 Professional
Bøgerne er fra Wrox og har været en stor hjælp, da der er en række gode eksempler og mulighed for download af sourcekode.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
17. august 2000 - 20:56 #16
Hvad angår dem fra Teknisk forlag og IDG følger der også eksempler med som kan downloades fra bogens net-site
Avatar billede martin181 Nybegynder
29. august 2000 - 08:46 #17
Jeg kan kun tilslutte mig svaret fra ssd - dog kender jeg kun bogen i den udgave der hedder: Active Server Pages 2.0 - den kan jeg varmt anbefale - den dækker det væsentlige - lige fra variabeloverførsel til databaser og så er der nogle gode eksempler på applikationer - prøv at lave dem, dem får man faktisk en hel del ud af!
Avatar billede drean Nybegynder
29. august 2000 - 08:58 #18
Ok....jeg takker for alle svarene, og det ser ud til at det nok bliver en bog fra Wrox...