Avatar billede smarties Nybegynder
28. juni 2002 - 13:30 Der er 6 kommentarer

Sammensmeltning af 2 sæt undertekster til DivX

Hejsa.
Jeg er rendt en i et lille problem. Jeg har en film og tilhørende tekster. Problemet er, at det drejer sig om to tekst filer. Den ene halvdel i en tekstfil, og en anden halvdel i en anden tekstfil. Nu er det sådan at filmen kun er en film, så når jeg starter så kører det meget godt, men kun indtil at den første tekstfil er slut.
Begge tekstfilerne starter fra framen 0, og det giver logisk nok et problem halvvejs igennem filmen. Jeg vil derfor gerne have at vide, om det er muligt at sætte to tekstfiler sammen, så framekoderne passer til filmen.
Kan det lade sig gøre, og i givetfald hvordan?
Avatar billede disky Nybegynder
28. juni 2002 - 13:41 #1
man køber dvd'en med danske undertekster så slipper man for problemmet :)

p.s. har du rettighedsejerens tilladelse til at ændre undertexter på filmen ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 13:42 #2
www.dvdpriser.dk er et godt sted at starte :o)
Avatar billede smarties Nybegynder
28. juni 2002 - 13:43 #3
Det var selvfølgelig en løsning. :-)
Nej ingen rettigheder. Men jeg er heller ikke sikker på at man kan kalde det at ændre i teksterne. Teksterne forbliver jo faktisk sig selv. Man har jo i sin tid rippet dem fra en DVD og delt tekstfilen i to, da man også gjorde det med filmen, så den kunne ligges på 2 cd'er.
Men kan man vende processen og ligge to tekster sammen til en lang
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2002 - 15:04 #4
www.divxit.dk (artiklerne er der stadig)

Han må gerne ændre ligeså tosset han vil i underteksterne. Så længe han ikke udgiver dem som sine egne :)
Avatar billede smarties Nybegynder
28. juni 2002 - 15:30 #5
Jeg har allerede siddet og kigget hans artikler igennem... Men der stod ikke rigtig noget :)
Avatar billede stinky Nybegynder
08. august 2002 - 18:10 #6
Du skal have fat i et program der hedder Time Adjuster.
http://divxit.geekgear.dk/artikler.php?artikel=37&kategori=2

Hvis dit undertekst format ikke kan læses af Time Adjuster, er det ikke det rigtige format, men det kan du ændre med dette program:
http://divxit.geekgear.dk/artikler.php?artikel=29
det burde være det