Avatar billede bkb1378 Nybegynder
26. juni 2002 - 21:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Downloading.

Hey :-)

Hvis jeg vil downloade et eller andet program fra nettet, så snart jeg trykker på "download" kommer der en grå side frem med et lille ikon oppe i venstre hjørne, hvor der er en rød firkant, grøn cirkel og blå trekant inde i en lille firkant.
Jeg kører win 98 og explore 5,5 og har aldrig haft disse problemer før !!!???
Please hjælp.........
Avatar billede adidaz Nybegynder
26. juni 2002 - 21:38 #1
Står der ikke noget i det vindue  har du evt. en virus chekker der chekker det du vil DL?

En anden ting er updater da den explorer!!!!!!!!!!!!!!
Kør vindows update ?
Avatar billede bkb1378 Nybegynder
26. juni 2002 - 21:43 #2
Ja, jeg kører Norton, men det er lige meget hvilke programmer jeg prøver at DL, så sker der det samme.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
26. juni 2002 - 21:50 #3
...har du prøvet at være inde og vende på windows update ?

http://windowsupdate.microsoft.com/default.htm

hvis ikke så prøv lige om du kan hente opdateringer overhovedet

...ellers prøv denne online virusscanner
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede bkb1378 Nybegynder
26. juni 2002 - 22:38 #4
Jeg har lige prøvet den antivirus, som du henviser til. Men begge de gange jeg prøvede er den stoppet ved 95 % og vil ikke mere.
Og på Windowsupdate, hvad skal jeg vælge der ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 13:12 #5
nu ved jeg ikke hvilket os du har men hvis det er win2000 skal du vælge "scan efter opdateringer" og sige ja til at installere et ms prg der så tjekker for opdateringer. MS foreslår så at installere x antal opdateringer, hvoraf nogen anbefales og resten er valgfrit.

jeg har det dog ikke godt med at du ikke kan køre antivirusscanningen 100% igennem :/

finder lige et andet link til dig hvor du kan scanne efter virus....
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 13:14 #6
her
http://security1.norton.com/ssc/home.asp?j=1&langid=us&venid=sym&plfid=22&pkj=CGQNHYTINMHDKDCWLLS

vælg "scan for viruses" og se om den finder noget

.....og sorry at der er gået så lang tid - er åbenbart noget i vejen med mails her på E, da jeg ikke har fået mail om at du har svaret på sp :/
Avatar billede bkb1378 Nybegynder
13. juli 2002 - 08:56 #7
Hej.
Tak for dit svar...........men det virker endnu ikke. Jeg har kørt virusscanningen og intet blev fundet. Bagefter har jeg været på windowsupdate, og hentet alt hvad den skrev min computer manglede. Det er da underligt !!!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. juli 2002 - 12:51 #8
hmm siden virusscanner og winupdate ikke kan løse dit problem, så prøv lige at tjekke om du har noget spyware installeret på din PC

....her kan du hente program der tjekker OG kan fjerne spyware hvis du har dette på din PC
programmet du skal bruge hedder ad-aware
http://www.lavasoftusa.com/
Avatar billede bkb1378 Nybegynder
14. juli 2002 - 13:01 #9
Hej med dig.
Når jeg prøver at dl ad-aware, så kommer den grå  side med ikonet i højre hjørne frem igen ?! Tror du ikke at jeg mangler et bestemt program, som måske er blevet slettet ?
God søndag. :-)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. juli 2002 - 13:49 #10
Selv hej - og i lige måde :)
mhh syntes faktisk at du skal formatere din PC - meget tyder på at du har fået dl et eller andet skummelt der smadrer indstillingerne i IE

du kan selvfølgelig prøve at reinstallere IE, men jeg ville vælge at formatere, selvom det selvfølgelig tager et stykke tid...

ved ikke hvilket OS du har, så hvis du vælger at reinstallere IE, her en oversigt
http://msft.kanisasolution.com/search/nlsearch.aspx?Catalog=LCID%3d1033%26CDID%3dEN-US-KB%26PRODLISTSRC%3dON&Product=ie600&Query=reinstall&Queryc=reinstall&withinResults=false&srchstep=0&KeywordType=ALL&Titles=false&numDays=&maxResults=25
Avatar billede bkb1378 Nybegynder
14. juli 2002 - 21:54 #11
Hej.

Jeg orker ikke at formatere igen, da jeg har gjort det nogle gange før pga. virus.
Jeg tror simpelthen ikke at der er virus nu, men at det bare er et simpelt program jeg mangler.
Hvis jeg nu indlæser windows 98 igen, sletter jeg så alt hvad jeg har af dokomenter, billeder mm ?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
15. juli 2002 - 17:39 #12
hvis du bare vælger at reinstallere IE påvirker det ikke dine øvrige programmer

i forbindelse med formatering kan jeg varmt anbefale dig at anskaffe norton ghost så er det betydeligt lettere at formatere - programmet fungerer faktisk som et slags "spejl". Du ghoster (tager kopi) hele din installation, når din pc er up and running - når du så igen får problemer, kører du din "kopi" og vups har du en installation der med det samme er køreklar, og du slipper for at sidde og fedte med diverse cdér, møffe rundt på internettet hvor du som en gal leder efter div sw som du har installeret (du kan selvfølgelig ikke lige helt huske hvor du hentede det osv) - kort sagt invester i ghost :D
koster kr 540,00 og tror mig de er givet godt ud
http://www.proconsult.dk/katalog/soft/soft-a/soft-a40/softno-070003365in.html

har du en restore cd, eller ??? - hvis ja sletter du alt hvad du har liggende og har derefter en helt ny installation

Nej der sker ikke noget med dine filer når du vælger at reinstallere win98. Er ovenikøbet så smart at windows husker specialtilpasninger du har foretaget.
Du skal dog huske en meget vigtig detalje. Hvis du undervejs i reinstalleringen bliver spurgt om du vil overskrive - hvor du gøres opmærksom på at der er fundet en nyere dirver osv SKAL du konsekvent svare NEJ hver gang. Og forløber det som jeg regner med bliver du spurgt om dette en frygtelig masse gange.

Jeg tivler dog på at det hjælper at reinstallere win98 - tror ikke du slipper for at formatere. En yderligere gevinst ved formateringen er også at du får en hurtige pc. Windows har godt at af få kniven en gang imellem :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
15. juli 2002 - 17:48 #13
trykkede lidt hurtigt på [udfør] :)

der sker ingenting med dine filer hvis din cd er = en almindelig win98