Avatar billede xperimentet Nybegynder
26. juni 2002 - 12:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opstarts / Login billed

Hvordan for man et billed til at komme op lige når man starter sin pc'er lige som eventuelt ved Compaq ??
Avatar billede tcb Nybegynder
26. juni 2002 - 12:46 #1
hmm..jeg ved de nyeste Asus bundkort leveres med noget MyLogo software, men ellers har jeg virkelig ingen anelse. Hvilket bundkort har du?
Avatar billede xperimentet Nybegynder
26. juni 2002 - 12:50 #2
ECS i den ene og Chaintech i den anden...
Avatar billede tcb Nybegynder
26. juni 2002 - 12:53 #3
Så har jeg desværre ingen anelse :o)
Avatar billede halifax Nybegynder
26. juni 2002 - 17:29 #4
Ved (nogle) IBM Aptive, der viser "IBM" på skærmen ved jeg at det kan slås til/fra i BIOS. Som tcb er inde på om nyeste Asus er der ingen tvivl om, at det er noget stads som skal være indeholdt i BIOS for at blive vist netop under pc'ens start op. Som IBM og Compaq gør. Nogen elsker det - mange flere hader det. Jeg tror ikke på, at det er noget man selv man lave med et eller andet program. Det ligger simpelt hen i BIOS oplysningerne. Selv kender jeg det kun fra IBM og Compaq - de er noget specielle.  :)
Avatar billede nicofrench Nybegynder
26. juni 2002 - 17:33 #5
søg dog på billeder fra systemet...
vælg så det som bruges ved start, over skriv det med dit eget....
bare sørg for at det hedder det samme, fylder det samme og har samme colour-formatering.... man kunne gøre såddan i win2000

men nogle systemer har disse billeder indopereret i en eller anden krypteret form, så det først bliver til et billede når du kører det gennem systemet.. eks. XP....
Avatar billede soulmand Nybegynder
22. januar 2003 - 13:04 #6
i BIOS kan bootup-logo vælges on/off på nogle systemer.

Men endnu vigtigere du kan lægge en selvvalgt *.bmp i roden og fjerne/omdøbe den som ligger der i forvejen/som vises default.

Men dette virker ikke på alle - så en mere udførlig Dansk HP om dette engang - prøver at komme i hu den - poster senere ifald det lykkes