Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 11:50 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

ICQ vs MSN

Hej alle sammen...
jeg har lige haft en diskution med en af mine venner om hvad der er bedst; ICQ eller MSN...
Jeg ved ikke en pind om MSN fordi jeg altid har brugt ICQ, så jeg ville gerne vide hvad det er der er så godt ved MSN andet end det kan chekke ens mail...
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 11:52 #1
ICQ kan overføre filer, man kan se ens status på f.eks. en hjemmeside, man kan skrive beskeder via en hjemmeside til ICQ, man kan bruge andre programmer til ICQ, f.eks. Trillian.

Desuden er det ikke lavet af Microsoft :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
22. juni 2002 - 11:54 #2
er der noget msn kan som icq ikke kan??
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. juni 2002 - 11:57 #3
Der er vel egentlig ikke den helt store forskel.......udover det med Microsoft?!?!

Du kan jo også sende filer m.m. i messenger og Trillian kan også håndtere Messenger.....

Og ICQ kan jo også sættes op til at tjekke mail...

Min holdning er at messenger er mere simpel end ICQ, dvs. færre funktion, færre muligheder, men tilgengæld nemmere at gå til hvis man er ny på nettet. Derfor bruger jeg både messenger og ICQ.... ICQ til dem der har været på i mange år og Messenger til dem der lige er kommet på nettet og ikke har brug for noget der er særlig svært!
Avatar billede hahaha Nybegynder
22. juni 2002 - 11:59 #4
Synes helt klart at Icq er det bedste!
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 11:59 #5
Ikke hvad jeg ved af.

Her er en sammenligning som c-net har lavet: http://download.com.com/1200-2023-898652.html?tag=txt
Avatar billede initializing Nybegynder
22. juni 2002 - 12:00 #6
ICQ er det bedste og det er ikke lavet af dejl giganten, Microsoft.... :)
Avatar billede initializing Nybegynder
22. juni 2002 - 12:00 #7
Fejl giganten =)
Avatar billede styled.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 12:00 #8
MSN sender beskederne hurtigere :D
Man kan se om den man chatter med er igang med at skrive !
Interfacet ligner ikke noget fra 2 verdenskrig !

-Jonas
Avatar billede freeman Nybegynder
22. juni 2002 - 12:05 #9
Jeg vil klart mene at MSN er bedst, selvom jeg stadig har begge liggende..

Grunden til at jeg mener at MSN er bedre er, at..
  - der bliver ikke konstant sendt spamware ! !.. (fx. Im horney, want to see me)
  - den er lynhurtig, og bruger ingen hukommelse i forhold til ICQ
  - ICQ er fyldt med ting som en dansker ikke bruger, fx. alt muligt USA gejl osv.
  - MSN kører godt sammen med Outlook og Netmeeting, specielt fedt hvis man har webcam
  - Der er ingen skumle pop-up og andet reklame
  - og sidst men ikke mindst.. Det er Microsoft.. Jeg må indrømme og at er lidt af en Gates beundre.. Hvis noget er MS, så ved man da at det er kvali!  (det var min mening, så kommenter den ikke ;o)

Desværre er der ikke mange som vil flytte fra ICQ til MSN. Og så længe at man ikke kan få et plugin til MSN, sådan at man kan få sine ICQ kontakter med over, så har jeg altså begge installeret..

Og jeg bruger IKKE TRILLIAN.. Det lyder jo som et meget godt program.. Kan det hele, meeen, det er ikke stabilt nok til mig, og så synes jeg i at dens GUI er ok !

/Karsten
Avatar billede styled.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 12:07 #10
Jeg bruger desuden begge fordi at jeg kender folk der bruger icq og folk der bruger msn!
Avatar billede soreno Praktikant
22. juni 2002 - 12:20 #11
freeman> ikke alle dine argumenter mod icq holder hvis du bruger miranda(som er en minimal icq klient):
http://miranda-icq.sourceforge.net/index.php
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 14:25 #12
Du kan også bruge den geniale Trillian.

Bedre design, og mulighed for at bruge ICQ, MSN, Yahoo og AOL på samme tid :)
Avatar billede flse Nybegynder
22. juni 2002 - 15:24 #13
En ting som MSN kan, er at fortælle Microsoft om alt hvad du downloader hvis MSN er aktiv ..

Jeg vil HELT klart anbefale Trillian (www.trilian.cc), da man kan nøjes med ET buddy program til at snakke med MSN, ICQ og Yahoo brugere!

Egentlig handler det jo ikke om ICQ er bedre end MSN, men hvad de personer man ønsker at snakke med på denne måde har!
Avatar billede styled.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 15:27 #14
flse > dit link fører til en sex side?
Avatar billede soreno Praktikant
22. juni 2002 - 15:28 #15
hvorfor kan man egentlig ikke blive enige om en fælles standard. Det ville da ihvertfald være irriterende hvis sonofon kunder kun kunne ringe til andre sonofon kunder. Hvis så sonofon kunden vil snakke med en tdc bruger skal sonofon kunden så have en ekstra telefon til det.
Stem ja til standarder :-)
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. juni 2002 - 15:37 #16
http://trillian.cc skulle det vist være :)
Avatar billede styled.dk Nybegynder
22. juni 2002 - 15:40 #17
takker anikka :)
Avatar billede flse Nybegynder
22. juni 2002 - 15:43 #18
ups!  takker annikka for det korrekte link ... (et "l" til eller fra ...)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2002 - 00:59 #19
der er ikke engang gode nok standarder indenfor telefoner. Har I ikke set at man i de fleste konkurrencer kun kan deltage hvis man har TDC fastnet eller Sonofon, Orange eller TDC Mobil? Især de der 90 numre.
Avatar billede zob Nybegynder
11. juli 2002 - 15:07 #20
Nu vil jeg da også lægge min kommentar :D

MSN vs. ICQ

Min mening er at icq er bedst!

Det man kan med MSN som man ikke kan med ICQ er:
sE når de andre skriver
Noget med MAils(Som jeg ikke er inde i)
du kan lave Binds(Kræver dog MSN plus) du skal bare trykke på alt nr¨på bind f.eks. alt 5

MSN er hurtigere
Dog bruger det cs 11 mb ram på min pc, og icq bruger: 4 ca

ICQ kan: Sende OFfline beskeder
Se history
sende beskeder fra hjemmesider
sende Sms (ved ikke om MSN også kan)
se icq status
Der er mange flere på icq end MSN :o)

Nu må du så selv bestemme hvad du synes lyder best!
Avatar billede zob Nybegynder
11. juli 2002 - 15:18 #21
Nu vil jeg da også lægge min kommentar :D

MSN vs. ICQ

Min mening er at icq er bedst!

Det man kan med MSN som man ikke kan med ICQ er:
sE når de andre skriver
Noget med MAils(Som jeg ikke er inde i)
du kan lave Binds(Kræver dog MSN plus) du skal bare trykke på alt nr¨på bind f.eks. alt 5

MSN er hurtigere
Dog bruger det cs 11 mb ram på min pc, og icq bruger: 4 ca

ICQ kan: Sende OFfline beskeder
Se history
sende beskeder fra hjemmesider
sende Sms (ved ikke om MSN også kan)
se icq status
Der er mange flere på icq end MSN :o)

Nu må du så selv bestemme hvad du synes lyder best!
Avatar billede zob Nybegynder
11. juli 2002 - 15:25 #22
sorry den er kommet 2 gange :/
Avatar billede ylwen Nybegynder
01. september 2002 - 13:43 #23
Der er ingen reklame pis på msn og så er den pæn at kigge på. Desuden er det muligt at se status på hjemmeside med msn. Det er sådanset derfor jeg havnede i denne diskussion, for jeg har haft det før ppå min webside men kan ikke huske hvordan man gør.
Avatar billede flse Nybegynder
01. september 2002 - 19:35 #24
enig, MSN's største fordel er at der ikke er reklamer. Det slipper man dog også for hvis man f.eks. benytter Trillian til at kommunikere med ICQ brugere.

MSN's ulempe er så at den sender information til microsoft om alle downloads, sålænge MSN er kørende.
Avatar billede milnid Nybegynder
10. januar 2004 - 16:50 #25
zob

msn kan godt bruges via sms og er ikke helt inde i hvad du mener med se history i msn kan man ihvertfald godt se hvornår folk har logget af og på og se hvad man har skrevet til hinanden man skal bare selv "bede" den om det