Avatar billede The Real Yoda Juniormester
21. juni 2002 - 19:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

pc-to-pc CALLS

hvilket program er det bedste til at snakke "i telefon" med over nettet..

vi skal snakke pc-til-pc..

den ene sidder bag en af de TDC routere som ikke kan rettes i med konfigurationen.. den anden sidder bag en hvor der godt kan ændres i routingen.. mht porte..

hvilket program er det bedste.. og hvordan gør vi ?
Avatar billede annikadk Nybegynder
21. juni 2002 - 19:13 #1
BuddyTalk vil jeg mene - det er da min favorit, hvor jeg ikke oplever stor lag efter få min - let at gå til.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
21. juni 2002 - 19:15 #2
ok.. men det har vi også prøvet.. men det vil sgu ikke virke...  han kan godt ringe til mig, men jeg kan ikke tage røret.. why?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
21. juni 2002 - 21:37 #3
Lytter med... Har selv det samme problem...
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. juni 2002 - 11:20 #4
kan du ringe til ham?
Problemet har vi også på routeren her, men det er portene der skal ændres vil jeg mene :)
De skal viderestilles til den IP som maskinen med programmet har
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. juni 2002 - 11:22 #5
portnumrene den bruger er
8481 + 8995
der står godt nok ikke om det er TCP eller UDP
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
25. juni 2002 - 17:06 #6
annika.. kan ikke rette portene på min router, men hvis du gider lægge et svar ?
Avatar billede annikadk Nybegynder
25. juni 2002 - 17:22 #7
nej, læg selv et svar og tag dem tilbage...

Men den der kan rette i portene kan gøre det - og så er det bare den der ikke kan, som skal ringe op.. så plejer det at virke :)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. august 2002 - 14:08 #8
jamen det gør jeg så
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
23. august 2002 - 14:08 #9
hvor kikset at afvise sit eget svar... DOH.. prøver igen :-)