Avatar billede bad24 Nybegynder
21. juni 2002 - 15:37 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Internet Drev (Z:)

Hvordan kan jeg gøre så mit drev E: bliver delt over internettet, til mine venner ?
VNC,VPN eller noget helt andet!
så de kan se det ligesom "et normalt drev" i denne computer.
Bruger Windows XP

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 15:43 #1
hvis dit drev er delt.. og du ikke er bag nogen router eller lign, kan dine venner skrive følgende i en commando prompt:

net use z: \\dinip\sharenavn

eventuelt med brugernavn og password på også..
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:44 #2
http://myip.dk kopier den ip adresse ...Del dit E Drev som "e"

bed dine venner om at gøre følgende på deres computere

Start Dos
Skriv :

net use \\dinipadresse\e\ z:
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:44 #3
PISDA :-)
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:44 #4
kræver at DU Har slået netbios til og ingen firewall og sårn..
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 15:45 #5
hvis der er password på skriver du:

net use z: \\dinip\sharenavn /user:brugernavn kodeord
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 15:47 #6
Det kan vel også misbruges. Hvad så hvis jeg eks. har delt et drev.
Uden password. kan alle så komme ind på det drev?
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:48 #7
yeps :) Netbios er et stort hul i windows der gør at novell kan komunikere med dig
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 15:49 #8
ja.. nemt.. men folk skal jo kende din ip og vide hvad for nogle drev du har delt.. det sker..

bare gå ind på dalnet i kanalen #danmark og spørg HotKnife.. han var ude for nogen der var inde på hans maskine på et tidspunkt..
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 15:49 #9
Så jeg kan faktisk bare skrive en eller anden ip. Også håbe på han ingen firewall har. Også har jeg fri adgang til det drev.
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 15:50 #10
jaaa.. jooo.. du skal nu være ret heldig for at det lige virker..
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 15:50 #11
du skal jo kende både ip og sharenavn
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 15:50 #12
+ at det er strafbart..
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 15:51 #13
Det er sq ulovligt ik? (Hacking)
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 15:51 #14
Okay!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juni 2002 - 15:52 #15
seriousnerd => Novell bruger IPX/SPX og ikke NetBEUI som er M$ eget!
Og da IPX/SPX ikke kan bruges på WAN er der ikke de store chancer for at en Novell Server kommer på besøg ;o)
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 15:52 #16
Så kan han jo egentlig også melde dem, der har været inde på hans comP. ; )
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:53 #17
Det er IKKE strafbart ! ..Det er IKKE hacking, du tilgår blot en computer på samme måde som når du browser en computer på dit lokale netværk .. Du kan komme ind på computeren blot ved at skrive \\IPADRESSEN\ så får du en komplet liste over alle shares på en computer som du ville gøre hvis du skrev \\en eller anden lokalip\*

I er selv udeom hvis i deler noget i ikke ønsker andre skal have adgang til hvis i har en ip , så må i password beskytte den, har prøvet det ca 15 gange at blive "hacket" som i kalder det..Men der er jp password beskyttelse på..sårh
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:54 #18
i princippet ville jeg også selv togte dette som hacking, men det er ikke tilfældet desværre
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 15:54 #19
Okay. Så vil jeg da drille mine venner lidt. Er du 110 % sikker på, at det ikker er ulovligt???
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 15:57 #20
seriousnerd << Det er ulovligt da du går ind på et område hvor du ikke har fået lov til det.. og det bliver endnu mere ulovligt hvis du piller ved noget..

wanix << det er et par år siden, men der var noget pjat med politianmeldelser eller noget..
Avatar billede bad24 Nybegynder
21. juni 2002 - 16:02 #21
vi for en fejl!
Hvad er der galt der?
Systemfejlen 53 opstod.

Netværksstien blev ikke fundet.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. juni 2002 - 16:07 #22
mht. netbios under win9x:
selvom i har password på tager det ikke mere end et par sekunder at probe den :(
jeg mener at m$ har udgivet en patch.
Avatar billede bad24 Nybegynder
21. juni 2002 - 16:09 #23
det virker hvis vi skriver den med Brugernavn.
så for vu det her

NET USE
[enhedsnavn | *] [\\computernavn\sharenavn[\enhed] [adgangskode | *]]
        [/USER:[domænenavn\]brugernavn]
        [/USER:[punktumopdelt domænenavn\]brugernavn]
        [/USER:[bruger@punktumopdelt domænenavn\]brugernavn]
        [/SMARTCARD]
        [/SAVECRED]
        [[/DELETE] | [/PERSISTENT]:{YES | NO}]]

NET USE [enhedsnavn | *] [adgangskode | *]] [/HOME]

NET USE [/PERSISTENT]:{YES | NO}]
Avatar billede wanix Praktikant
21. juni 2002 - 16:15 #24
Okay. Så må jeg hellere stoppe med at drille dem nu. ; )
Avatar billede bad24 Nybegynder
21. juni 2002 - 16:17 #25
hvad skal vi gøre?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2002 - 17:22 #26
Du kunne også bare have en ftp server kørende. Så kan dine venner også logge din ftp som "et normalt drev"...
Avatar billede cluq Nybegynder
21. juni 2002 - 18:15 #27
seriousnerd << du har ret.

Det er ikke ulovligt at gå ind på en share som ikke har password.
Jeg hørte om en historie ikke så lang tid siden, hvor en fyr havde kommet til at dele et frækt billede af hans kæreste. En anden fyr fandt billedet og offentliggjorde det.
Kæresten lagde sag an imod fyren der offentliggjorde det - hun tabte.

"Sharen", som billedet var delt på, havde password=<Enter> , og det var ikke nok til at dømme manden.
Avatar billede delwin Nybegynder
21. juni 2002 - 18:37 #28
clug << Jeg kan fortælle efter at have været direkte indvolveret i den hændelse med HotKnife at det ER ulovligt.. du må heller ikke i DK gå ind i en anden persons have selvom der ikke er lås på lågen..
Avatar billede gurkha Nybegynder
22. juni 2002 - 10:32 #29
>>> hansen.dk

Hvordan kan man "logge et ftp-share som et normalt drev"?
bare nysgerrig
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 12:38 #30
Under win2k så højre klikker du på denne computer -> tilslut netværksdrev -> så kan du vælge at det skal være fra webserver eller ftp server -> så skriver du ftp://[IP]/sharet mappe/driv klik på næste og så indstaster du username og password.
Avatar billede rasmust Nybegynder
22. juni 2002 - 13:28 #31
En lille sjov ting ved win2k/xp, hvem ved hvilke andre af M$s systemer, er at den deler ALLE Dine drev til "adminstrative" formål. Det vil sige, at folk kan gå ind på din computers dreve, uden at du har delt dem, bare ved at skrive \\ip\C$. Så brug aldrig window shares de stinker for sindsygt.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2002 - 16:08 #32
det hedder cracking :~)
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. juni 2002 - 22:23 #33
HALLO
vi kan stadig ikke for det til at virke!
Avatar billede bad24 Nybegynder
25. juni 2002 - 13:05 #34
sikke meget hjælp jeg fik!
Lukker.