Avatar billede reptil Nybegynder
21. juni 2002 - 15:29 Der er 9 kommentarer

blogger i flash ? - ekstern html fil eller txt fil ???

Hej Eksperter,
Jeg har lavet en ekstern text fil til info delen på mit site, den virker glimrende, nu skal jeg så lave news delen. Den skal laves næsten på samme måde, men jeg vil gerne kunne opdatere den regelmæssigt, og nemt. Derfor Har jeg valgt at bruge den gratis løsning blogger.com leverer. Jeg har oprettet en blog og har også fået sendt filen "blogger.html" til min ftp server, her har jeg så et problem med at få den integreret i flash, hvis det bare var en txt fil ville det jo være nemt nok, men hvad gør jeg når nu det er en html fil ????
jeg er ikke den store html programmør, men jeg går ud fra, at jeg inde fra news delen i flash siger loadVariables("blogger.html","_root.news.");
og at jeg så skal ind i html dokumentet, og skrive text=blablablablablablablabla  - hvor min textvariabel i flashen også er text. Jeg ved bare ikke hvordan jeg griber det an - pleeeeaaasssseee hjælp mig, jeg er lost!!!!
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:34 #1
Evt lave en side i php der kan gå ind og redigere news.txt filen eller noget ?

ask 4 help m8 :)
Avatar billede reptil Nybegynder
21. juni 2002 - 15:39 #2
uhhaaaa nej , jeg holder mig så langt fra kode, som overhovedet muligt, desuden har jeg fået det til at virke for et par år siden, så jeg ved det kan lade sig gøre, uden det store besvær, men jeg er helt blank, og kan overhovedet ikke huske løsningen. Der må være nogen af jer eksperter, der har en ide ???
Avatar billede seriousnerd Nybegynder
21. juni 2002 - 15:42 #3
Du kan jo angive hvad filen blogger.html skal hedde på deres side right  ?..så kald den blogger.txt eller noget, og sæt load variables til at hente blogger.txt
Avatar billede stroehm Nybegynder
21. juni 2002 - 16:05 #4
Avatar billede reptil Nybegynder
21. juni 2002 - 17:23 #5
Jo, det kan jeg da godt, men under alle omstændigheder, skal html filen vel have at vide hvor den skal displayes - ligesom med en text fil, hvor man f.eks. starter med at skrive "txt=også alt det der nu skal stå blablabla"
?????????
Avatar billede reptil Nybegynder
21. juni 2002 - 18:06 #6
Der må da være nogen der ved det..... ???????????????????????
Avatar billede lokum Nybegynder
24. juni 2002 - 10:10 #7
Hvis det virker med en html-fil, så skal din kode være korrekt:

Fjern det sidste punktum du havde sat efter news
loadVariables("blogger.html","_root.news");

I dokumentet skal der så ikke stå text=bla bla bla, men:
_root.news="bla bla bla";

Og dit textfield i Flash skal være dynamisk og kalde variablen _root.news

MEN::::::::: Jeg tror du skal gøre som seriousnerd siger, lav en php-fil som giver dig variablen. Det er ligeså let som at lave en html-fil, og så virker det i modsætning til denne løsning... he he...
Avatar billede lokum Nybegynder
24. juni 2002 - 10:11 #8
Hvis du kan blogger til at sende dig en .php fil istedet for en .html fil - så er den skid jo slået!
Avatar billede reptil Nybegynder
24. juni 2002 - 13:43 #9
Hvis jeg går ind i filen og som det første skriver navnet på min tekstfelt variabel:  "scrolling tekst=<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01.......blablabla og hvad der ellers står i en html fil. SÅ sker der det, at når jeg kører swf filen, og kommer ind på news sektion, så viser den alt koden i mit tekstfelt, og det skal den jo ikke, hvad gør jeg galt ?????