Avatar billede sbhansen Nybegynder
19. juni 2002 - 17:58 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

tal i alm. Word tabeller. Decimaler automatisk? Hvordan

Jeg skal undervise i Word 2000, og kigger lige materialet igennem.

I en opgave er det beskrevet som om man kan få Word til at genkende tal i en helt simpel tabel, og selv formattere svarende til 1.000,00

Hvordan gør man det? Jeg synes ikke jeg kan se nogen funktioner, hvor man kan fortælle at der skal være tusindtalsseparator og 2 decimaler. Kun hvis jeg vælger punktet formel, under Tabel, kan jeg dekorere en celles værdi med decimaler og separator.

Er jeg forkert på den?
19. juni 2002 - 19:42 #1
nej du er ikke forkert på den; normalt kan man ikke formatere celler som i excel, så en indtastet værdi vises på en bestemt måde. ved at indsætte en excel celle er det muligt, ligeledes hvis du indsætter felter hvor du indtaster værdier, kan de blive indsat i dokumentet i et bestemt format, men altså ikke celler
Avatar billede jkrons Professor
19. juni 2002 - 21:29 #2
Det ligner en opgave jeg har set før; så vidt jeg husker fra Datastart(??). Hvis det er det materiale jeg tænker på, er det ikke den eneste fejl, der er.
Avatar billede rvm Nybegynder
19. juni 2002 - 23:43 #3
Men du kunne jo bruge et integreret Excel objekt, men det er selvfølgelig ikke en simpel Wordtabel *S*
Avatar billede mile Juniormester
20. juni 2002 - 09:12 #4
Jamen selvfølgelig rvm. Det er rigtigt. Brug i stedet tabellen med Excel ikonet på, derved får du adgang til alle Excels funktioner, også formattering med tusindtalsoperator. Held og lykke sbhansen....
Avatar billede sbhansen Nybegynder
25. juli 2002 - 14:03 #5
Jeg søgte en viden, ud over mit eget bud. Det kom ikke rigtig til udtryk. Jeg nupper pointene selv, dog med lidt til udviklingskonsulenten. Da han trods alt bestyrkede min opfattelse af mulighederne