Avatar billede cpawdk Nybegynder
19. juni 2002 - 15:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IRC login

Når jeg logger på IRC så hænger den ved "Checking Ident" Efter ca. 3-4 minutter logger den så på med beskeden "No ident response" hvorefter alt så tilsyneladende er i orden. Jeg bruger Mirc sim klient. Hvis jeg prøver at logge på med BitchX på min linuxbox, så vil den slet ikke logge på.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 15:15 #1
har samme problem også - men kun når jeg bruger min lokale ip. hvis jeg bruger min offenlige ip hopper den ind på irc med det samme
Avatar billede kokoko Nybegynder
19. juni 2002 - 15:21 #2
Det er fordi serveren laver et tjek på din ident på port 139... du sidder sikkert bang en firewall
Avatar billede kokoko Nybegynder
19. juni 2002 - 15:39 #3
Jeg mente port 113... det er AUTH/IdentD porten
Avatar billede kokoko Nybegynder
19. juni 2002 - 15:40 #4
Avatar billede cpawdk Nybegynder
19. juni 2002 - 16:30 #5
Og hvad er der så at gøre ved det?..
Avatar billede kokoko Nybegynder
19. juni 2002 - 19:38 #6
Åben port 113 på din firewall/router
Avatar billede cpawdk Nybegynder
20. juni 2002 - 13:41 #7
Nu har jeg været inde i NAPT konfigurationen og definere en NAPT server til min lokale IP.. Det hjalp ikke... Ellers ved jeg ikke hvordan man skal åbne for en port?
Avatar billede kokoko Nybegynder
20. juni 2002 - 17:25 #8
ved ikke hvad NAPT er... desværre