Avatar billede rebecca Novice
19. juni 2002 - 01:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pc starter af sig selv???

Nogen der kan hjælpe her>>>IBM Netwista pc, med win xp home (engelsk udgave), pc'en starter selv efter der er blevet lukket ned, det er en pc som er købt gennem min arbejdsplads, indtil nu har jeg 2 tilfælde hvor jeg skal finde ud af hvorfor.(Begge har samme problem)
Min egen pc som er indentisk med de andre har aldrig haft problemet.
Mvh.Rebecca
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2002 - 01:58 #1
Avatar billede roadi Nybegynder
19. juni 2002 - 02:05 #3
Har du et modem på ??? Så check evt. om bios'n er sat op til at Wake on Ring? Hvis den er det så starter den når din telefon ringer..

Roadi
Avatar billede rebecca Novice
19. juni 2002 - 07:43 #4
Håber i har forståelse for at jeg venter med at give point til jeg har fået afprøvet at jeres svar virker.
roadi jeg har kigget på min egen bios og der er det slået til men jeg
må lige tjekke de andre pc'er.
Mvh.rebecca
Avatar billede blackie Nybegynder
19. juni 2002 - 08:25 #5
Har du installeret easy CD creator, kan det netop være fejlen.
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

http://66.39.115.252/a/shutdown.htm
Avatar billede resten Nybegynder
19. juni 2002 - 08:56 #6
Er det noget som den er begyndt på eller har det været der hele tiden ?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
19. juni 2002 - 09:36 #7
Blackie > Læser du ikke hvad han skriver  .. hans PC starter bare af sig selv når den har været slukket den genstarter ikke når han vil lukke den ned !
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 10:10 #8
det kan også være netværk der er sat til at vågne og dermed starte maskinen.
Det er i bios under Power Management at du kan slå netkortet fra.
Avatar billede blackie Nybegynder
19. juni 2002 - 11:04 #9
Sorry.
Avatar billede lazac Nybegynder
19. juni 2002 - 14:28 #10
Check at maskinens bios IKKE er sat til "vågne" (wake-on-) på modem, netkort, pci-enheder, et bestemt tidspunkt eller lign. Generelt bør du slå alle disse funktioner fra, jo mindre du ved at du skal bruge funktionen.
Avatar billede lightbrain Nybegynder
19. juni 2002 - 16:58 #11
Jeg har en kammarat, som hver gang hen kom hjem fra skole, var hans pc tændt. Han løste det, som "roadi" og "retaxes
" er inde på, ved at disable/frakoble (i BIOS'en) den funktion i modemet, som får pc'en til tænde, når den registerer aktivitet på telefonlinien.
Avatar billede macmuh Nybegynder
19. juni 2002 - 20:55 #12
Står den til at starte selv i bios´en under Power Management setup ?
Avatar billede macmuh Nybegynder
19. juni 2002 - 20:57 #13
din kammarat kunne have samme problem >lightbrain
Avatar billede rebecca Novice
20. juni 2002 - 02:02 #14
ja så er jeg her igen, som roadi skrev var det i bios de stod til  wake on, jeg kan se at der siden sidst jeg var her er kommet yderligere rigtige svar men da det jo var roadi der kom først synes jeg det må være ham der har fortjent pointne, håber i andre har forståelse for dette, mange tak for hjælpen.
Mvh.Rebecca
p.p@tdcadsl.dk