Avatar billede zephyr Nybegynder
17. juni 2002 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Intel P4

Okay, jeg vil gerne høre jeres mening om hvad der yder bedst:

Intel P4 1,5 ghz. med PC800 RDRAM eller
Intel P4 1,6 ghz. med PC133 SDRAM

samme mængde RAM osv...
Avatar billede mr-bob Nybegynder
17. juni 2002 - 10:53 #1
det er en dårlig idé at vælge RDRAM efter min mening, vælg 1.6 med pc 133 SDRAM!!! mener dog mere at skulle kigge dig om efter nogle DDR!!!
Avatar billede snowball Novice
17. juni 2002 - 11:35 #2
Det kan ikke betale sig at vælge RD RAM, og hvis du vælger SD RAM får du ikke fuld udnyttelse af CPU'en. Vælg derfor DDR RAM (gerne PC2700). Har selv lige købt en P4 2Ghz med DDR PC2700 RAM og har også forinden læst på Tom's HardwareGuide, at DDR PC2700 RAM på et bundkort der kan klare den hastighed (f.eks. et ASUS P4S533) så er DDR RAM på højde med RD RAM. Så der er penge at spare. Faktisk er DDR RAM også billigere end SD RAM i nogle tilfælde ;)

Snowball
Avatar billede zephyr Nybegynder
20. juni 2002 - 14:13 #3
Jepjep det ved jeg.. men det kommer ikke an på pengene, jeg vil bare mene at en P4 ikke får det mindste ud af SD PC133 ram..
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. oktober 2002 - 12:01 #4
lukketid???
Avatar billede zephyr Nybegynder
19. november 2002 - 16:07 #5
Hehe tjoh.. Jeg fik godt nok ikke helt svar på mit spørgsmål, men herregud .. det går nok :-)