Avatar billede naesager Nybegynder
03. august 2000 - 17:21 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Jeg kan pinge men ikke se

Hejsa her er jeg igen jeg har en win98 comp og en win2k comp  min win98 virker  jeg kan se migselv altså  win98 - win98  men win2k  kan ikke se eller vise sigselv eller se win98      MENMENMEN  jeg kan sagtens pinge de ip numre som er på maskinerne fra begge to altså  ping min 2000 maskine fra 98 virker og omvendt.  DOG kan jeg ikke pinge hostname  men kun ip.

HVAD har jeg gjort galt?
Avatar billede vessel Nybegynder
03. august 2000 - 17:24 #1
Er du sikker på at du bruger sammen \'workgroup\'
Avatar billede twister10 Nybegynder
03. august 2000 - 17:25 #2
Har du installeret alle client delene + fil/udskriftsdelen på din win2k ??

Prøv at liste hvad du har under netværk på både din WIN 98 og din Win 2000
Avatar billede lrj Nybegynder
03. august 2000 - 17:25 #3
Har du ikke lige givet 1100 points for nøjagtig det samme spørgsmål? Og nu er det kun 50 værd?!?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. august 2000 - 17:31 #4
Det er da meget nemt! Installer protokollen NetBEUI på begge maskiner. Jeg antager at microsoft client og TCP/IP er inde - medtag evt. SPX/IPX protokollen, hvis NetBEUI af en eller anden grund ikke løser problemer.
Grunden til at du skal gøre ovenstående er, at du lige nu forsøger at få et NT system til at kommunikere med et Win9x system - disse to respektive system taler 2 forskellige \"sprog\", hvorfor de har brug for en protokol til at oversætte - denne hedder NetBEUI!!!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. august 2000 - 17:32 #5
Husk - som før nævnt - fil deling programmet!
Avatar billede naesager Nybegynder
03. august 2000 - 18:22 #6
NetBEUI  er installeret på begge maskiner jeg har lige fået hul igennem og kan nu se win98 maskinen på min win2k maskine  men som på win98    kan  jeg se migselv altså win98 kan se win98  men win2k kan kun se win98 og ikke sig selv altså  win2k - win2k    og  win98 kan heller ikke se win2k  ):  hmm...
Avatar billede twister10 Nybegynder
03. august 2000 - 18:28 #7
Gider du smide listen ud som jeg skrev ????
Avatar billede klas Juniormester
03. august 2000 - 18:52 #8
(fra andreas)

der er tcp/ip og netbeui på begge 2 + client fra microsoft network.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. august 2000 - 20:49 #9
Installer også IPX/SPX - hvis dette ikke virker, så er det ikke helt godt!
Avatar billede dr-data Nybegynder
03. august 2000 - 23:30 #10
prøv at skrive \"start \\\\<ip til anden computer>\"
evt. \"start \\\\<ip til anden computer>\\c$\"
Avatar billede dr-data Nybegynder
03. august 2000 - 23:31 #11
i kør eller Ms. DOS prompt......  (Sorry!)