Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:02 Der er 31 kommentarer

jeg kan ikke instalere win 98

jeg kan ikke instalere win 98 fordi jeg har haft win xp på den før pcen skriver

en miderlertidig mappe kan ikke oprattes
Hvis du har hpfs eller ntfs på din din hardisk,
skal du opratte en ms-dos-bootpartition for at instalere windows

hvad skal jeg gøre vis jeg skal bruge noget hvor kan jeg få det fra

på forhånd Tak
Avatar billede mjj Nybegynder
09. juni 2002 - 12:04 #1
Har du ikke en Win98 startdisk du kan bruge??

/Mark
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 12:05 #2
Jeg tror at du skal konvetere til FAT32
Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:06 #3
jo jeg har men den vil ikke formatere drevet

hvordan konvatere jeg til fat 32
Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:10 #4
hvordan kan jeg lave problemet med win 98 start disk ...
Avatar billede mjj Nybegynder
09. juni 2002 - 12:10 #5
Er der ikke Fdisk på en Win98 startdisk? (må indrømme at jeg ikke kan huske det!)
Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:11 #6
jeg skal opratte en ms-dos-bootpartition for at instalere windows det er det jeg vil vide hvad er
Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:11 #7
ja
Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:12 #8
jeg starter lige pcen så du kan hjælpe mig og få de 200 point
Avatar billede mjj Nybegynder
09. juni 2002 - 12:14 #9
Jeg mener at man bare kan slette den gamle partition og oprette en ny i Fdisk
Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:14 #10
jeg har lige prøvet men den siger den at der ikke er nogen tilgægelige hardiske
Avatar billede zune3 Nybegynder
09. juni 2002 - 12:16 #11
fuck det nu kan den sku heller ikke finde hardisken men ellers tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2002 - 12:17 #12
start fdisk - vælg slet ikke-DOS partitioner. Opret en ny primær partition, opret evt. logiske dosdrev.
Avatar billede mjj Nybegynder
09. juni 2002 - 12:18 #13
Jeg har selv haft samme problem, men det KAN altså løses - don't worry ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 12:19 #14
Ellers skal du bare boote op på din xp cdrom og vælge at det skal være fat 32 og når det er klaret genstarter du og derefter ligger du din win 98 ind.
Avatar billede rebecca Novice
09. juni 2002 - 12:20 #15
Win98 disketten i drevet, start pc'en når disken er indlæst skriv Fdisk, fdisk spørger om du vil aktivere understøttelse af store harddiske svar ja, derefter får du en menu hvor du kan vælge at oprette/slette/aktivere/og vise partionerne på hd, vælg den hvor du kan slette og slet alle, derefter opretter du nye og vælger c: som den aktive partion, genstart og formater alle drev, Installer Win98.
Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
09. juni 2002 - 12:21 #16
John du er for hurtig :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2002 - 20:41 #17
rebecca> måske - men dit svar er langt bedre formuleret ;)
Avatar billede rebecca Novice
09. juni 2002 - 22:16 #18
John>>>Tak :0)
Avatar billede nicidem Nybegynder
09. juni 2002 - 22:20 #19
"love is in the air" dududud dudu duuu ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2002 - 22:43 #20
nicidem> ja ja - du er fjollet.
Avatar billede the_email Nybegynder
11. juni 2002 - 12:53 #21
Hvis din HD er NTFS-formatteret kan du IKKE fjerne det med fdisk fra Win89, du skal boote fra en Win2k eller WinXP CD, og så FAT32 formattere din HD...

TheEmail.
Avatar billede the_email Nybegynder
11. juni 2002 - 12:55 #22
... derefter booter du så med disketter eller CD og installere Win98, med FAT32-filsystem.
Avatar billede the_email Nybegynder
11. juni 2002 - 12:55 #23
hmm... jeg mente nu Win98, ikke 89, haha.
Avatar billede rebecca Novice
11. juni 2002 - 20:59 #24
Har fundet noget her, ser ud til at "the email", har ret i at du ikke kan bruge Win9x bootdisk, prøv denne fremgangsmåde.
Mvh.rebecca

Fjerne NTFS-drev
Hvis du vil fjerne filsystemet NTFS, skal du omformatere harddisken til at bruge filsystemet FAT eller FAT32.

Du kan gøre dette ved hjælp af værktøjet Genoprettelseskonsol på cd-rom'en med Windows 2000, hvis computeren understøtter en start-cd-rom, eller ved hjælp af fire Windows 2000-startdiske. Når du omformaterer eller ompartitionerer en disk, slettes alle dataene. Du skal derfor sørge for at sikkerhedskopiere dine data.

Hvis du vil bruge Genoprettelseskonsol til at omformatere et drev, skal du følge disse trin:
Start computeren ved hjælp af cd-rom- eller startdiskene til Windows 2000.

Tryk på F10, når skærmbilledet "Velkommen til Installation" vises.

Vælg den relevante installation i Genoprettelseskonsol, og log på med din administratoradgangskode.

Skriv map, og tryk på ENTER.

Noter, hvilket drev du vil omformatere.

BEMÆRK: Drevbogstaverne kan være anderledes i Genoprettelseskonsol end i Windows 2000.

Skriv format x : /fs:fat32, hvor x er det drev, du vil formatere, og FAT32 er det filsystem, du vil bruge.

Skriv y for at bekræfte valget. Når formateringsprocessen er fuldført, skal du skrive exit for at genstarte computeren.
Avatar billede the_email Nybegynder
11. juni 2002 - 22:18 #26
...eller han kunne bare lade Win2k installationsprogrammet, FAT32-formattere drevet, det er måske lidt nemmere. Selvfølgelig ment venligt.
Avatar billede the_email Nybegynder
12. juni 2002 - 08:30 #27
Zune3 ->

Du skal, trykke ja til at starte installationsprogrammet, og så fjerne NTFS-partitionen, og så lave en FAT32-formatition. Når denne formatition så er ovre, trykker du F3, og afslutter installationen af Win2k (eller WinXP). Så genstarter du og sætter din Win98 eller ME bootdisk i, og har så fri adgang til de FAT32-formatterede drev...
Avatar billede lazac Nybegynder
13. juni 2002 - 16:18 #28
the_email har ret, blot behøver du ikke formatere til fat32, det er nok at slette ntfs-partitionen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2002 - 22:07 #29
sker der noget?
Avatar billede rebecca Novice
15. juni 2002 - 12:42 #30
Intet :o(
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:34 #31
måske tid at lukke