Avatar billede daddy-o Nybegynder
06. juni 2002 - 21:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

localhost og server

når jeg vil lave password med mysqladmin -u root
-h localhost -p password "mit-password"  får jeg

./mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: Yes)'

hvorfor kan jeg ikke det????
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:07 #1
Kan du logge ind uden password ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:08 #2
Hvis du kan det må du kunne oprette et password derefter i mysql
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:09 #3
Jeg tror nok at når den skriver YES så er det fordi der ingen password er oprettet og du forsøger at logge ind med et.
Avatar billede rasmusa Nybegynder
06. juni 2002 - 21:14 #4
Passwordet er forkert.
Avatar billede daddy-o Nybegynder
06. juni 2002 - 21:21 #5
hmm jeg kan heller ikke uden password
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:32 #6
Gør du det på samme maskine som mysql er på ?
Avatar billede daddy-o Nybegynder
06. juni 2002 - 21:37 #7
ja
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:42 #8
Så klik i trafiklyser nede til højre (højreklik) og vælg show me

så kommer de nogle faneblade og der er et der er noget med my.ini eller sådan noget.<<<<<< der kan du rette dit password :-)

hvorfor har du accepteret rasmusa ? Det var da ikke meget hjælp.
Avatar billede daddy-o Nybegynder
06. juni 2002 - 21:54 #9
hmm har lavet en anden en hvor jeg godkende et svar fra dig og det var et uheld jeg skal måske lige sige at det er på en linux box
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:56 #10
Fanebladet hedder my.ini setup og ser kan du skrive et password du kan huske ;-)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 21:57 #11
en anden en ? nå men fik du fundet ud af det ?
Avatar billede daddy-o Nybegynder
06. juni 2002 - 21:58 #12
hmm det er lidt svært at se det trafiklys nede i hjørnet når det er en linux box i text mode
Avatar billede daddy-o Nybegynder
06. juni 2002 - 21:59 #13
et andet sp
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 22:05 #14
Ok et andeet sp. Det husker jeg ikke :-)
Hmmm så kan jeg nok ikke hjælpe dig. Jeg kan ikke hitte ud af Linux i en tekst box :-) Det skulle du nok have skrevet i starten så nogen af linux-hajerne kan hjælpe dig.