Avatar billede jump Nybegynder
06. juni 2002 - 12:03 Der er 9 kommentarer

LIVE PLAYER 5.1 eller SB AUDIGY 5.1

Hvilke af disse to lydkort fra creative.

Live kortet koster 345 og Audigy koster 669.

Jeg skal kun bruge det til at afspille lyd fra mit anlæg (til cirka 4500), men overvejer at løbe et altec lansing system med 1 Subwoofer & 4 Satellites.

Hvilketkort skal jeg så vælge ?
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 15:01 #1
Klart det sidste. Det første er gammel i gårde.
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juni 2002 - 15:03 #2
Undskyld, jeg fik ikke lige set overskriften og troede udfra dit indlæg, at der var tale om det "gamle" SB Live fordi du kun skrev Live i indlæget.
Avatar billede cd23mj Nybegynder
06. juni 2002 - 15:07 #3
ville nok mene at de extra penge 300kr godt kan betale sig da du får helt nyt kort live 5.1 er efter hånden godt gammelt =)
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 16:18 #4
tjaaa.....det kommer helt sikkert an på hvor meget du går op i lyd.

begge kort presterer en kanon lyd

men Audigy er 24 bit

og SB live er 16 bit

jeg kan personligt ikke høre forskel på disse 2 kort, men de rigtige lyd-freak kan sagens :D

så hvis du har det lige som mig, så spar de 300 og go with SB live 5,1
Avatar billede jump Nybegynder
07. juni 2002 - 11:28 #5
Nu spørger jeg lige lidt dumt;
Kan jeg høre forskel på mit nuværderne OnBoard lyd, og et af disse kort ?
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. juni 2002 - 17:42 #6
Helt klart. Onboard lyd er ringe selv i forhold til et billigt lydkort.
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 14:50 #7
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:14 #8
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede evil-twin Nybegynder
30. juli 2003 - 22:03 #9
spar du dine penge og køb et 5.1 , har en kammerat der skiftede til audigy , han har sat sit 5.1 igen , audigy og xp kan ikke sammen