Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. juni 2002 - 10:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bærbar & usb strøm

Jeg har smidt et USB-TV dims, til min USB port, men den bliver slukket, og er kommet frem til det må være noget spare strøm i min bærbar...

Jeg kører windows 2000, hvordan slå man det fra?
Avatar billede karlslund Nybegynder
08. juni 2002 - 09:19 #1
Det er sådan at USB-standarden sætter et maksimum for hvor meget en USB-enhed må bruge fra en unpowered USB-hub (dvs. en USB-hub der ikke har egen ekstern strømforsyning). Det er normalt 500 mAh for begge porte (hvis din bærbare har to porte).

Så problemet kan være at TV-enheden bruger for meget strøm. Er der specificeret på TV-enheden hvor mange mAh den bruger ved drift?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. juni 2002 - 15:31 #2
der står under strøm styring, nå den er sluttet til at den slugere 200 mAH
Avatar billede karlslund Nybegynder
08. juni 2002 - 20:24 #3
Hvornår bliver den slukket? Hvis du ikke bruger computeren i en længere periode, eller netop når du bruger USB-enheden?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. juni 2002 - 20:34 #4
det er lidt forskelligt.

Men den slukker kun nå jeg se på mit tv, ellers kører den ikke. [Der er en lampe der lyser på den nå den er i brug] og det tager lige fra 1 min til - 10 minutter
Avatar billede karlslund Nybegynder
09. juni 2002 - 10:58 #5
Det kan også være noget andet end strøm der er problemet. Jeg har f.eks. et billigt USB-webcamera fra Aldi til 150,-

Når det er i brug, og man justerer på parametre på webcameraet, så kan det også finde på at slukke helt og være genstridigt. Så skal man tage det ud og sætte det i igen.

Så jeg siger ikke at det ikke er et strømproblem - det kan bare være f.eks. dårlige drivere eller lign.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. juni 2002 - 22:51 #6
hmm har ikke rigtigt fået det svar jeg gerne vil havde, driverne virker fint, på en stadionære.
Og jeg er ikke kommet det nærmer hvor man slår det spære piz fra.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. juni 2002 - 22:51 #7
d