Avatar billede enuren Nybegynder
04. juni 2002 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klarhed aftekst ved lave skærmopløsninger

Jeg har lavet et movieclip indeholdende noget tekst. Under produktion har jeg set movieclippet med en skærmopløsning på 1280 x 1024, der er teksten 100% klar, når jeg derefter skifter til 800 x 600 bliver teksten gnidret og næsten ulæselig. Der ikke tale om at billedet bliver forvredet. Problemet bliver mindre ved at lave movieclippet større, men det forsvinder ikke helt. Er der nogen der har et løsningsforslag?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. juni 2002 - 14:59 #1
Ja, du skal lave din hjemmeside i kun en opløsning. Den mest almindelige opløsning er 800x600.

/per
Avatar billede enuren Nybegynder
04. juni 2002 - 23:46 #2
Jeg har lavet flash animationen i én opløsning. 750 x 750, den er ekstremt uklar, når brugerens skærmopløsning er under 1024 x ... men 100% klar ved 1280 x 1024.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juni 2002 - 09:42 #3
En animation bliver kun uklar, hvis du ændre opløsning og anvender jpg billeder. Hvis du kun anvender vektor grafik, så får du ikke det problem. Men jeg kan ikke give dig en forklaring, når jeg ikke kan se hvad du har lavet.

/per
Avatar billede enuren Nybegynder
05. juni 2002 - 11:04 #4
Prøv at kigge på http://w4.fyns-amt.dk/brangstrup/nyside/test.html gå ind under "hvem er vi?". Al tekst her er skrvet med almindelige tekstfelter, og billederne er indsat med loadmovie.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juni 2002 - 11:45 #5
Har i prøvet at ændre felterne til Dynamiske tekstfelter, eller anvende krydse Use Device Font af for Static Text.

/per
Avatar billede enuren Nybegynder
29. januar 2003 - 20:16 #6
Intet af dette hjalp, men jeg har løst det.