Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:17 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Ingen Billede kun lyd...?

Jeg har converteret en avi fil til mpeg. og nu er der ingen billede på mpeg. filen, kun lyd.

Hvad kunne der være galdt..?
Avatar billede p-s Nybegynder
31. maj 2002 - 22:21 #1
Kommer der en form for design op som bevæger sig efter musikken !!! for så skal du nemelig have et program som hedder Divx og det kan fås under www.divx.com
Husk at du skal hente DivxPlayeren eller selve programmet :D
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 22:21 #2
At du ikke har den rigtige plugin til at afspille filmen,
hvilket nok ikke er tilfældet når det er mpeg.

Prøv evt. at konventere igen, eller tjek hviklet format avi filen er pakket i, og se om det program du bruger kan klare det.
Det kan også være at avi filmen er en divx, hvilket kræver divx plugins som kan findes her : www.divx.com
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:23 #3
Når jeg spiller den på Media player så kommer der kun lyd og helt sort skærm...
Avatar billede p-s Nybegynder
31. maj 2002 - 22:24 #4
Prøv www.Divx.com måske virker det !!!
Avatar billede p-s Nybegynder
31. maj 2002 - 22:25 #5
Har du DvD Drev ???
Hvis ja Prøv at åbne Filen med Dvd Playeren
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
31. maj 2002 - 22:25 #6
Det vil jeg også anbefale at du lige prøver den adresse, og henter de plugins eller playeren
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:32 #7
Har prøvet at åbne DVD affspilleren og hentet DivX. Stadig ingen billede...? Når jeg prøver at åbne den orginale fil på TMPGE. så siger den ''can not open or unsupported''

På egenskaberne for den orginale fil står der Ukendt format...? er der en løsning til det her...?
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. maj 2002 - 22:33 #8
Hvilket Program har du brugt ?
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:34 #9
Til at converetre filen har jeg brugt ''AVI2VCD'' i andrer programmer kan den ikke åbne filen da den er ukendt.
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:36 #10
På egenskaberne for filen står der også ''software - Nandub v1.0rc2
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. maj 2002 - 22:37 #11
Du kunne prøve at rippe igen. !
husker du at decode. ER der lyd på den decodede fil ?
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:38 #12
Hmm..? jeg ved ikke hvad det er at decode.. Hvor og hvordan gør jeg..?
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. maj 2002 - 22:44 #13
Hvis du bruger det lille program, der hedder AVI2VCD skal den først decode, lave lyden om til PCX et eller andet
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:46 #14
Hvilken program kan decode lyden...?
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. maj 2002 - 22:49 #15
Det er et der er med, AVI2VCD eller er det ikke det samme program.
JEg har ikke rigtigt prøvet det, så jeg ved ikke om det virker men det er da, et forsøg hver.
http://www.mnsi.net/~jschlic1/
Skriv lige hvis det program virker, den første
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:54 #16
der er et lille programm med AVI2VCD som hedder DECOMPRESS, og jeg har køret filen igennem den og converteret bagefter... resultatet ingen billede... :(
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 22:58 #17
Jeg tror det er galdt med denne program AVI2VCD. Jeg har prøvet andrer programmer men den siger det samme kan ik åbne eller ikke understøttet fil.....?
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 23:01 #18
findes der ikke n programm som understøtter alle video formater og som kan convertere til Mpeg........?
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. maj 2002 - 23:03 #19
næææ.
Kender ikke nogen.
HAr du prøvet at smide den i din DVD afspiller, etc. ?
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 23:06 #20
Ja jeg har prøvet at spille den i dvd afspilleren, fik den samme resultat :(
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. maj 2002 - 23:07 #21
hmm...
Jeg ved sku' ikke hvad der kan være galt.
HAr du prøvet at Downloade en codec pakke, eller den nyeste DivX ?
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 23:08 #22
nogen der ved hvordan man convertere Avi til Mpeg på VirtualDub...?
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 23:08 #23
jeg har den nyeste DivX
Avatar billede bad24 Nybegynder
31. maj 2002 - 23:11 #24
har du prøvet nogle codec Packs ?
Kan bare ikke lige huske hvad de hedder
Avatar billede sebo Nybegynder
31. maj 2002 - 23:15 #25
Ved du hvordan man Laver en Mpeg fra Avi i VrtualDub...?

Jeg kan nemlig godt åbne filen i VirtualDUb ;)
Avatar billede henninga Novice
02. juni 2002 - 12:37 #26
Når jeg laver mpeg filer til VCD bliver det mpeg-2 og så ligger video og audio i hver sin fil.
kunne det måske være det ??
Avatar billede hermandsen Juniormester
02. juni 2002 - 23:02 #27
Der er nogle encodings problemer fra DivX-formatet en gang i mellem. Prøv evt. at encode med et andet program hvor du kan følge med i hvad der sker, og hvor du rent faktisk kan SE billedet mens den encoder. Jeg vil anbefale dig TMPGEnc når du skal encode til mpg/VCD og det er oven i købet gratis.

>>p-s
Lige for en god ordens skyld, så er DivX ikke et program, men et codec (COder/DECoder)...

//hermandsen
Avatar billede flowerdead Nybegynder
03. juni 2002 - 18:29 #28
Windows Media Player kan ikke som standard afspille mpeg2 formatet - hvilket jeg tror du har konverteret til (kendt som SVCD til forskel fra VCD som er mpeg1).

Installer en software DVD afspiller - f.eks. WinDVD eller PowerDVD, og du vil kunne afspille filmen her.
Avatar billede sebo Nybegynder
03. juni 2002 - 18:52 #29
Nope!! har prøvet at afspille i Software dvd afspiller, stadig kun lyd.

Jeg har converteret til Mpeg1 (VCD)