30. maj 2002 - 19:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Access er noget Crap!!!

Og hvorfor er det så det?

Jeg har som et forsøg prøvet på randoms sites, som med 99% sansynlighed havde en Access database bag sig (chat, forums m.m.).

Ud af 5sider er det lykkes mig at gætte den 2gange!
I dem ligger der følsomme oplysninger som brugernavn / kodeord (begge sider fundet på Eksperten).

Kan man virkelig ikke gemme en Access database for offentligheden på serveren?

Hvordan kan der være så meget sløseri med brugernavn og kodeord?

Hvad kan der gøres andet en at ændre navnet til fggfgfgf.mdb eller ligene?

Det var vidst det :-)
/Casper
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. maj 2002 - 19:16 #1
Du kan lægge den i en mappe på webserveren der ikke er offentligt tilgængelig.
30. maj 2002 - 19:17 #2
runeevers hvorfor gør de folk ikke det når det ikke er andet :)
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:19 #3
Du kan GODT sætte adganskode på din Acces DB... så er det muligt for andre at downloade din DB men ikke at åbne den uden et korrekt password!!!
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:19 #4
Ellers er den anden metode at gemme din DB i ikke tilgængelig mappe!!
30. maj 2002 - 19:21 #5
realsource den kan vel åbnes via noget Serverside scripting?

Men kald den hgghghghgfgfdfdfghdrtrtyu.mdb i en mappe som ikke er offentlig tilgændlig, og kode på.
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:22 #6
ja den kan godt åbnes fra fx. en asp side... bruger selv en database med adgangskode på...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. maj 2002 - 20:45 #7
Hverved vi konkluderer at det ikke - på dette punkt - er Access der er dårlig, men
den konkrete anvedelse. Man kan endvidere indstille sin webserver til ikke at
tillade download af filer med extenseion .mdb, hvilket burde være standard hvis
man understøtøtter Access.
30. maj 2002 - 20:54 #8
Ja, jeg takker for svarene.
30. maj 2002 - 20:55 #9
God dammit!
Det var ikke meningen at rune skulle have dem alle.
Vil realsource / eric have nogle kan i lie droppe en mail, admin@enter-s.dk
Avatar billede runeevers Nybegynder
31. maj 2002 - 10:10 #10
Jamen altså, se her så http://www.eksperten.dk/spm/218656 :o)
Avatar billede runeevers Nybegynder
01. juni 2002 - 17:27 #11
realsource > Hvis du vil have dine velfortjente points, så tjek http://www.eksperten.dk/spm/218656