Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 20:47 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Tysk??

Jeg er virklig dum til tysk så hvis der er en der vil se mit referat igennem for stave- og grammatikfejl ville jeg blive glad!!!

Herzklopfen

Steffi ist ein Mädchen aus einer kleinen Stadt in Hessen. Ihrer Tante in Berlin hat Steffi für ein paar Tage zu sich eingeladen. Sie freut sich auf die Reise und die Großstadt. Als der Zug fährt ein, wartet Tante Inge am Bahnsteig. Sie grüßen einander und Tante Inge erzählt am das Programm sie hat gemacht. Aber Steffi möchte lieber einen Stadtbummel machen. Das Programm die Tante hat gemacht interessieren gar nicht Steffi. Aber dann kommt alles ganz anders: Tante Inge wird krank. Darum fährt Steffi allein mit der U-Bahn nach Kreuzberg. Stattdessen auf das ihrer Tante hat geplant! Aber sie kennt nicht der Stadt so sie hat sich Verläufen. Nach dem trifft mit zwei jungen Männern, ein Betrunkener bei einer Kneipe, eine alte Frau und zum Schluss eine Gruppe Punker setzt Steffi sich auf eine Treppe. Ein Junge kommt und fragt: „He, was ist denn mit dir los?“ Steffi erzählt um all. Der Junge heißt Hakan und er ist Nett. Hakan wohnt in Kreuzberg, so er kennt zu all um der Stadt. Er bringt Steffi zurück nach dem Bahnhof. Steffi hat keine Angst wenn sie bei Hakan ist. Jetzt kennt sie nur noch eine Tante in Berlin, sondern auch Hakan ihren neuren Freund. Und nächste Mal Steffi nach Berlin kommt wollen sie in der Zoo weil Hakan Tiere liebt.
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 20:50 #1
Sie freut sich auf der Reise und der Großstadt

-Nuki
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 20:50 #2
nuki -> kan du finde andre fejl??
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 20:52 #3
Tante Inge erzählt am Programm sie hat gemacht (ellers stod der an dem das) jeg tror også du skulle skrive über dem Programm sie h..
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 20:53 #4
Schluss = Schluß
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 20:55 #5
nuki -> forstår dig ikke helt, prøv at skriv sætningen korrekt!
zaditor -> irrelevant da dobbelt-S er lige så korrekt som ß
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 20:56 #6
Stattdessen auf dem ihrer Tante hat geplant! setzt Steffi sich auf einer Treppe
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 20:57 #7
Tante Inge erzählt über dem Programm sie hat gemacht
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 20:57 #8
Det andet ser pænere ud...
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:00 #9
nuki -> flere??
Avatar billede ducks Nybegynder
29. maj 2002 - 21:03 #10
Bare du ikke stoler på Translatoren her på eksperten :)
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:03 #11
Hmmm sådan her vil jeg skrive teksten men jeg vil jo ikke lige hænges op hvis der er fejl.

Steffi ist ein Mädchen aus einer kleinen Stadt in Hessen. Ihrer Tante in Berlin hat Steffi für ein paar Tage zu sich eingeladen. Sie freut sich auf der Reise und der Großstadt. Als der Zug fährt ein, wartet Tante Inge am Bahnsteig. Sie grüßen einander und Tante Inge erzählt über das Programm sie hat gemacht. Aber Steffi möchte lieber einen Stadtbummel machen. Das Programm die Tante hat gemacht interessieren gar nicht Steffi. Aber dann kommt alles ganz anders: Tante Inge wird krank. Darum fährt Steffi allein mit der U-Bahn nach Kreuzberg. Stattdessen auf dem ihrer Tante hat geplant! Aber sie kennt nicht der Stadt so sie hat sich Verläufen. Nach dem trifft mit zwei jungen Männern, ein Betrunkener bei einer Kneipe, einer alte Frau und zum Schluss einer Gruppe Punker setzt Steffi sich auf einer Treppe. Ein Junge kommt und fragt: „He, was ist denn mit dir los?“ Steffi erzählt über alles. Der Junge heißt Hakan und er ist Nett. Hakan wohnt in Kreuzberg, so er kennt zu all über der Stadt. Er bringt Steffi zurück nach dem Bahnhof. Steffi hat keine Angst wenn sie bei Hakan ist. Jetzt kennt sie nur noch eine Tante in Berlin, sondern auch Hakan ihren neuren Freund. Und nächste Mal Steffi nach Berlin kommt wollen sie in der Zoo weil Hakan Tiere liebt.
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:07 #12
Hehe vent med at give mig point eller andre til du har fået det tilbage så kan du jo se hvad du fik af fejl :-)
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:07 #13
nuki -> bruger du din egen erfaring?? jeg får sq karakterer for lortet her så vil ikke risikere at alt er forkert..
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:10 #14
Hvad går du i gym hh ht eller folk
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:11 #15
går i folk, 9'ende
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:11 #16
hvad går du i??
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:11 #17
Det er jo total snyd realsource... FYFY... ;)
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:12 #18
Jeg har en ven, der lige har fået 13 i tysk, spørger lige, om han vil se på det..
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:13 #19
:) *s* fint nok zaditor... skal da klare mig bedst muligt... har trods alt lavet næsten alt..!!!
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:14 #20
Jeg har lige spurgt ham, venter på et svar..
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:15 #21
Sidder faktisk selv og laver tysk... SYGT!!!
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:15 #22
Okay det er det bedste jeg lige kan lave
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:15 #23
Jeg fik da 10 i mundlig
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:17 #24
okay fint nok nuki :)
zaditor -> skriv når du har fået svar :)
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:17 #25
mundtlig
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:19 #26
Oki Doki
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:24 #27
jeg venter... :)
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:34 #28
zaditor -> har din ven så fundet ud af noget??
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:45 #29
Hvornår skal du aflevere det der tysk...
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:47 #30
på fredag...
Avatar billede nuki Nybegynder
29. maj 2002 - 21:48 #31
Er det noget meget vigtigt
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:49 #32
kan du ikke få din ven til at se på det hurtigt??
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:49 #33
ja det er MEGET vigtigt, jeg får karakterer for den!!
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:50 #34
Jamen jeg ved ikke om han svare mig i dag... Men når det også først er på fredag... Jeg har sagt, at han kan kommer herind, og se på det...
Avatar billede realsource Nybegynder
29. maj 2002 - 21:50 #35
vender tilbage imorgen... skriv når du har fundet ud af noget... ses
Avatar billede zaditor Nybegynder
29. maj 2002 - 21:51 #36
Hej hej
Avatar billede s-kollerup Nybegynder
30. maj 2002 - 14:12 #37
Her kommer 13-tallet strygende. Hvornår skal du have det færdigt? Mvh Simon
Avatar billede s-kollerup Nybegynder
30. maj 2002 - 14:43 #38
Så er det rettet - så godt som jeg kunne :) Giv mig din mail og jeg sender den til dig.
Avatar billede nuki Nybegynder
30. maj 2002 - 15:39 #39
kollerup du skal poste det her
Avatar billede s-kollerup Nybegynder
30. maj 2002 - 17:18 #40
jamen, jeg har lavet lidt specielle rettelser. Så jeg ville gerne sende det. Så jeg skal have den adresse. Og hvis der skal afleveres i morgen. Skal jeg snart have den.
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 18:46 #41
Sorry ventetiden... her er min mail WebZone@Sol.dk
HASTER send den nu.......
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 20:20 #42
Vil du ikke sende det til min email inden klokken 22??
Skal virkelig bruge det.... jeg skal aflevere imorgen!!!
WebZone@Sol.dk
Avatar billede nuki Nybegynder
30. maj 2002 - 22:08 #43
Jaja men svaret skal jo postes her ellers er det i mod ekspertens ond
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 22:18 #44
Fint nok nuki...
Avatar billede nuki Nybegynder
31. maj 2002 - 10:43 #45
hehe ånd ikke ond
Avatar billede realsource Nybegynder
07. juni 2002 - 15:05 #46
Der var et par enkelte fejl... men det gør ikke noget!!
Du har får dine points, tak for hjælpen :-)
Avatar billede nuki Nybegynder
07. juni 2002 - 15:33 #47
Takker!

Hvad fik du ?