Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

systemresourcer

tilfældigt klikker jeg på systemresourcer via egenskaber for system..og ser at der er 112 ram hukommelse og at der er 67% ledig ..er det ikke lidt lavt..og hvordan kommer jeg højere op? v.h. John
Avatar billede soreno Praktikant
29. maj 2002 - 15:04 #1
hvilket styresystem ?
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:05 #2
jeg har prøvet at fjerne et par genveje i menuen start, men det hjalp ikke..John
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:06 #3
OS2 win 98 SE.John
Avatar billede soreno Praktikant
29. maj 2002 - 15:07 #4
prøv at genstarte og se hvormange ressourcer du så har.
Avatar billede werd Nybegynder
29. maj 2002 - 15:07 #5
genvejene i startmenuen har intet at gøre med dine ram!!

Du bør i stedet se på de programmer der ligger i dit system tray!! (dem der starter op sammen med windows og ligger sig i baggrunden!!)
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:08 #6
OS2 Windows 98 SE m.v.h. John
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:10 #7
er der en nem måde at reducere nogle af de 10 programmer der ligger
som programikoner nederst ti højre (tray-området?..John
Avatar billede soreno Praktikant
29. maj 2002 - 15:12 #8
kør programmet 'msconfig' og fjerne dem som du ikke ønsker
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:24 #9
jeg har fjernet via 'msconfig' (fluebenet væk) nogle af programmerne her og er steget fra 67% op til 73%..kan jeg fortsætte? v.h. John
Avatar billede soreno Praktikant
29. maj 2002 - 15:26 #10
måske du skulle prøve at overveje hvad du får ud af det ? (udover at du lukker nogle programmer..)
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:31 #11
kan jeg 'tømme' askebægret - altså bortset fra klokkeikonet?
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 15:33 #12
1000 tak for hjælpen der må mindst være ekstra 100 point Soreno..m.v.h. John
Avatar billede soreno Praktikant
29. maj 2002 - 15:36 #13
det kan du godt, men hvad får du ud af det ?
du slukker måske din virus scanner -> ikke smart :-)

luk de programmer som du ikke bruger, lad være med at luk dem bare for at få 2% bedre ydelse (som du sikkert alligevel ikke vil kunne mærke..:-)

Du skulle hellere måle den tid det tager at åbne et program før og efter du har fjernet programmerne fra askebæret og se om der er forskel.
Avatar billede libverda Nybegynder
29. maj 2002 - 16:23 #14
done - over and out! tak og hilsen John