Avatar billede oldfool Nybegynder
26. maj 2002 - 19:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konvertering til GIF

Jeg har en 24-bits-bitmap som skal konverteres til GIF uden at den går ned i 256 farver. Jeg har ikke andre billedprogrammer end Paint og MS Photo Editor. Bliver jeg nødt til at down loade eller købe et andet program, og i så fald hvilket?

M. V. H.
    Kristian
Avatar billede stigc Nybegynder
26. maj 2002 - 19:56 #1
GIF kan ikke indeholde mere en 256 farver. Hvis det er til internettet bør du istedet bruge PNG eller JPG
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. maj 2002 - 19:57 #2
Avatar billede -simon- Nybegynder
26. maj 2002 - 19:58 #3
skulle være et svar
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 19:59 #4
GIF kan sagtens laves i bedre kvalitet en jpg, da jpg har en tendens til at tværre ud.
Men, gif egner sig kun til skarp grafik, og animationer.

Hvis du har billederne, er sikkert nogen her på eksperten der godt vil hjælpe dig
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:01 #5
og jeg kan da også godt lave det for dig. Giffen kommer ned i 256 farver, men det bemærker du ikke. Hvis du ikke tror det kan lade sig gøre, så stik mig et test billede....
Avatar billede oldfool Nybegynder
27. maj 2002 - 08:05 #6
Skal lave hjemmeside, så jeg vil  selv kunne gøre det. Prøver den der blaze media converter, og kommer tilbage til jer.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2002 - 08:47 #7
gif kan ikke komme over 256 farver og grunden til at en jpeg kan blive "tværret ud" er at jpeg understøtter forskellige grader af komprimering.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2002 - 08:49 #8
hov, jeg læste det som at brideonline.dk mente at gif sagtens kunne laves i flere farver.
ups
Avatar billede oldfool Nybegynder
01. juni 2002 - 19:41 #9
Det er altså ikke ret meget med en evaluation periode på 15 dage, men OK. Er altså stadig åben overfor nye forslag.