Avatar billede whiteclaw Praktikant
23. maj 2002 - 13:08 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en bootdisk til brug i DOS??

Er der nogen der ved hvordan man laver en bootdisk til DOS. Ikke en windows bootdisk, men en dos bootdisk. Det skal være en der optimerer memory'n i dostilstand, således at computeren kan køre de gamle dosspil fra dos af. Jeg har prøvet at genstarte i dostilstand og lavet en men dette hjælper ikke. Hvis nogen svarer så lad være med at lave et link til en anden side!!
Avatar billede Chewie Novice
23. maj 2002 - 13:12 #1
ups ... soory så ikke lige det sidste du skrev :o(
Avatar billede ducks Nybegynder
23. maj 2002 - 13:12 #2
whiteclaw ville ikke have links!
"Hvis nogen svarer så lad være med at lave et link til en anden side!!"
Avatar billede ducks Nybegynder
23. maj 2002 - 13:12 #3
ups... sorry så opdaterede for sent ;(
Avatar billede dskytte Nybegynder
23. maj 2002 - 13:13 #4
Hvad mener du med det med link ???
Avatar billede dskytte Nybegynder
23. maj 2002 - 13:16 #5
du kan jo prøve at gøre følgende Lav en windows 98 stardisk !!!
Ændre alt i autoexec til High(et eller andet)=
i stedet for (etellerandt)=
Avatar billede Chewie Novice
23. maj 2002 - 13:18 #6
Du kan bruge et program det hedder Cpukiller 2.0 det sætter hastigheden ned på din computer og du vil kunne kører gamle dos spil .... ja programmet må du selv finde da jeg ikke må ligge links !!!
Avatar billede Chewie Novice
23. maj 2002 - 13:20 #7
skal lige siges det sætter kun hastigheden ned til du sætte den op igen :o)
Avatar billede whiteclaw Praktikant
23. maj 2002 - 13:23 #8
problemet er at når I laver links så er de ofte upræcise og ikke specifikke nok. CPUkiller 2.0 virker ikke. Mit problem er at jeg mangler mem. Jeg skal derfor ikke lave en windows startdisk.
Avatar billede whiteclaw Praktikant
23. maj 2002 - 13:24 #9
de filer specielt dskytte linker til virker ikke. Den kan ikke læse diskettedrevet og siger disketten i drevet er defekt. Men det er den ikke
Avatar billede dskytte Nybegynder
23. maj 2002 - 13:28 #10
Eller også er der noget galt med din PC 0[`_´]0
Avatar billede whiteclaw Praktikant
23. maj 2002 - 13:32 #11
hvordan checker jeg min DOS version??
Avatar billede whiteclaw Praktikant
23. maj 2002 - 13:36 #12
er der noget med at man kan trykke: ver ude i Dos??? ´¨'-__-'¨´
Avatar billede whiteclaw Praktikant
23. maj 2002 - 21:10 #13
da ingen svarede på mit spørgmål bliver der ingen point
de der link til filer virkede nada.
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 16:19 #14
Tja prøv mener det R rigtigt
Avatar billede robotten Praktikant
27. maj 2002 - 11:48 #15
kommandoen "format a: /s" ligger systemfilerne over på en diskette. herefter kan disse så optimeres, så der bliver mest muligt af de 640kb fri.

Vil prøve at finde nogle oplysninger...
Avatar billede robotten Praktikant
27. maj 2002 - 11:53 #16
Dette link ser brugbart ud:
http://home.worldonline.dk/petermad/con_auto/

Og fra en meget populær serie:
http://pdf.knowware.dk/optimal_01-54.pdf

Det virker måske gammeldags, men sættes det rigtigt op, kan det godt komme til at køre.
Havde selv en opstartsdiskette enagng, med noget "memmaker" på, det virkede.
Avatar billede robotten Praktikant
30. maj 2002 - 12:56 #17
Blevet klogere?
Avatar billede whiteclaw Praktikant
04. juni 2002 - 11:23 #18
jeg takker for dine svar robotten men jeg har allerede selv fundet ud af en løsning. Jeg brugte en fyr der hedder Techworm's bootdisk og den er simpelthen fantastisk. Du får simpelthen en bootmenu når du booter fra disketten og her kan du vælge. For eksempel kan du vælge så du får 640kb fri mem til rådighed....

jeg vil dog gerne give pointene til dig alligevel for det link til pdf-filen. Det er meget nyttigt og gav svar på en del ting
Avatar billede robotten Praktikant
04. juni 2002 - 11:54 #19
Det er godt. Kan du ikke smide linket til den bootdisk, den lyder da til at være en god ting.