Avatar billede cklips Nybegynder
23. maj 2002 - 10:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er MQ???

Ja, hvad er MQ?
Avatar billede hansk Nybegynder
23. maj 2002 - 10:07 #1
Har du ikke en sammenhæng?
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
23. maj 2002 - 10:09 #2
det vil jeg også gerne vide...
Avatar billede proaccess Nybegynder
23. maj 2002 - 10:09 #3
GÆT: Microsoft Query - fra Excel...
Avatar billede hansk Nybegynder
23. maj 2002 - 10:12 #4
Gætte er jo nemt nok:

2 bogstaver i alfabetet.

MQ-series fra IBM

...
Avatar billede teepee Nybegynder
23. maj 2002 - 10:54 #5
MQ Message Queueing betyder at man kan overføre "beskeder" imellem et hav af platforme. Typisk er det den letteste måde at overføre data mellem f.eks. mainframe og unix/windows. Samme med MQ findes Message Broker der muliggør distribution til mere end en modtager. Så hvis man har et legacy system, der skal afgive data til mange forskellige systemer, på mange forskellige platforme, kan man nøjes med at sende en pakke (dvs. en samling af pakker) og Message Broker distribuerer data til alle systemerne. MQ indeholder ACID properties, hvilket medfører at en pakke altid kommer frem og altid kun en gang m.v.
Avatar billede cklips Nybegynder
14. juni 2002 - 16:13 #6
Ja okay det var måske ikke det mest uddybede spm - men det var hvad jeg havde. Og teepee's svar er fint.
Hvad værre er at jeg helt havde glemt at jeg havde lagt det her på experten. Derfor denne lidt sene reaktion.