Avatar billede stigc Nybegynder
22. juli 2000 - 14:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gennemsigtige icons

Jeg skal lave iconer til min c++ programmer, men jeg kan ikke få dem til at være gennemsigtige.

Jeg bruger IrfanView, til at konveretere til icons. Måske den ikke kan det.

Hvad skal jeg bruge?
Avatar billede jpk Nybegynder
23. juli 2000 - 09:53 #1
Jeg bruger selv MS Visual Studio, som har en indbygget icon-editor. Det virker naturligvis helt fint!
Men måske ligger dit problem slet ikke i editoren, men i hvad du forstår ved gennemsigtig! Iconer er nemlig ikke gennemsigtige, de bruger en bestemt farve som baggrund, som Windows så tolker som gennemsigtig...
Denne farve er den grønne, som du sikkert kender fra Windows\' skrivebord. Den har RGB-værdierne (0, 128, 128)
Avatar billede stigc Nybegynder
24. juli 2000 - 17:18 #2
ja det ved jeg godt, har set icons hvor alphakannalen ligger ved siden af! Mem hvilken program laver jeg det lettest i? Har ikke visual c++!
Avatar billede lundeman Nybegynder
17. august 2000 - 01:13 #3
Du kan bruge et program der hedder Microangelo98. Det kan lave både icons og cursors. Disse kan så loades ind og bruges, som var de lavet i fx VC++

www.impactsoft.com