Avatar billede dkdk Nybegynder
18. juli 2000 - 21:05 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Thunderbird OC

Kan man sætte bus-hastigheden op på et ASUS A7V med en Thunderbird.

Sagt på en anden måde - kan man få hastigheden på bussen op på f.eks. 220 ?
Avatar billede champen Nybegynder
18. juli 2000 - 21:45 #1
Det tror jeg da bestemt man kan. A7V har vel også jumperfree-mode. Så kan du vælge bus-hastigheden i BIOS. Jeg tror ikke du skal regne med 220 Mhz, men et ret pænt stykke over 130 kan du nok godt regne med....

vender sikkert tilbage efter lidt research....

/champen
Avatar billede phylox2 Nybegynder
18. juli 2000 - 22:19 #2
Jeg har læst på deres side, at du kan sætte det op til (og faktisk som det eneste board til PGA Socket) til 150 mhz på bussen .. ;)

Så, nej! De 200 mhz, er en intern frekvens...
Avatar billede chruker Nybegynder
19. juli 2000 - 03:30 #3
De 200 MHz er hastigheden mellem de to chips i chipsettet. På FSB'eren (der hvor hukommelsen sidder) kan hastigheden vist kun komme op på 110 Mhz
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. juli 2000 - 11:44 #4
HardOCP har lavet en artikel om bussen, som det kan anbefales at kigge lidt nærmere på. Specielt sidste afsnit, hvor man kan forvente en 266+ MHz bus.. nammenam > http://www.hardocp.com/articles/amd/200bus.html