Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
12. maj 2002 - 18:57 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Nokia opladning???

Min nokia 3310 er gået tør for strøm så jeg ville logisk nok oplade den, men efter to minutters opladning siger den at den er fuld opladet...øhh...hvad skal jeg gøre?? Jeg har prøvet med to andre ladere også, men der vil den heller ikke oplade!!
Avatar billede hotcut Nybegynder
12. maj 2002 - 18:59 #1
bateriet er dødt; du har sikkert aldrig afladt det helt.
Prøv at aflade bateriet; sæt det i telefonen ind til den går ud.

Hvis du er heldig, kan du rede det... men du skal nok have en ny 'fon.
Avatar billede hotcut Nybegynder
12. maj 2002 - 18:59 #2
eller et nyt bateri
Avatar billede sungdk Nybegynder
12. maj 2002 - 18:59 #3
Nogle gange er der problemer med målingen af strøm.

Bl.a. ser man ofte at der er fuld batteri på over til højre i displayer, men så når man fx. skal ringe hjem, så går den ud.

Selv om den siger den er fuldt opladet, så prøv at fortsætte...
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
12. maj 2002 - 19:00 #4
jeg aflader ALTID min mobil, minst hver anden gang!!
Avatar billede radiohead Nybegynder
12. maj 2002 - 19:02 #5
hvodden aflader man sin telefon????
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
12. maj 2002 - 19:03 #6
Øhhh....du skal bare bruge den indtil den går ud og så først lade den op der!!
Avatar billede radiohead Nybegynder
12. maj 2002 - 19:21 #7
Nå... hehe. Ok :)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
12. maj 2002 - 20:39 #8
Øhh...hvad er det nu lige der er det rigtige af det i siger? Jeg har jo ligesom fået to svar!!
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
12. maj 2002 - 20:48 #9
jeg sætter den sku bare til............... når jeg kan se den er ved at være flad.............. nu har jeg haft den samme 3310 i ca. 1½ år og den holder strøm som en ny (inu)

(har lavde test med min venner) jeg tror kun på at man skal lade, den lade op to dage itræk når man for den. ellers ikke........................
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2002 - 21:28 #10
en lille anbefaling: lad være med at købe en telefon med et batteri der skal aflades :)

Bl.a. Ericsson skal ikke aflades :)
Avatar billede hotcut Nybegynder
12. maj 2002 - 21:29 #11
Eller køb en Alcatel (farvel!)!
Den har en lille funktion, så man kan sætte den til at aflade ;)

Bateriet holder længere... men telefonen er stadig kikset :p Har bare ikke fået taget mig sammen til at købe en ny ;)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
12. maj 2002 - 21:51 #12
Det er ikke dit batteri der er noget galt med!!..Jeg havde samme problem med min Nokia 3310, Jeg havde haft i 4 dage også lavede den samme nummer da jeg skulle oplade 2. Gang, jeg ringede til Nokia og de sagde at der var en fejl i telefonen og at jeg skulle tilbage med den til butikken og få en ny. Det gjorde jeg så, men de ville først oplade den og se hvad der ville ske hos dem så virkede den helt fint hos dem!!..Så jeg fik ikke en ny, og siden da har den ikke lavet samme nummer, nu har jeg haft den i 1½ år..
Så prøv at sætte den i opladeren igen! ;o)

S.B.A
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. maj 2002 - 22:00 #13
Eller køb en ny telefon da Nokiatelefoner er dem med flest fejl indenfor det 1. år fra købet. (læst på DR TXT TV)
Avatar billede hologram Nybegynder
12. maj 2002 - 23:32 #14
Hvis batteriet er problemet så køb et Li-Ion.
De skal ikke oplades :)
http://www.thansen.dk/products.asp?c=58979023&n=303644365#xy
Avatar billede hologram Nybegynder
12. maj 2002 - 23:32 #15
Altså da... mente aflades ;)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
13. maj 2002 - 00:41 #16
Ville ellers være smart :-D
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
13. maj 2002 - 12:32 #17
john_stigers :
Du skriver -> en lille anbefaling: lad være med at købe en telefon med et batteri der skal aflades :) - Bl.a. Ericsson skal ikke aflades :)

Det er dælme da ikke nogen anbefaling, det er det værste fis du skriver der, ALLE mobiltelefoner skal aflades/bruges HELT ca. hver 2-3 måned og så lades fuldt op igen, ellers så risikerer man at batteriet "sætter" sig, hvilket sikkert er sket for ham der stiller spørgsmålet, så det eneste han behøver at gøre er at købe et nyt batteri .... (Informationen har jeg fra en elektronikmekaniker fra SAS der har været der i over 30 år.)

Noget andet er at Ericson sucks, det eneste Ericson er gode for, det er deres robusthed ellers er de noget skod ....

Det du skriver at Nokia er dem med flest fejl, det ved alle at det er fordi en underleverandør har leveret dårlige/defekte komponenter til Nokia, og Nokia har herved fyret denne leverandør ....

hologram :
Errrhhmm jo, selvom det er et Li-Ion batteri så skal det også aflades helt ca. hver 2-3 måneder da det ligesåvel kan "sætte" sig, men ikke i lige så høj grad som de gamle batterier ....

/Sweet1
Avatar billede hologram Nybegynder
13. maj 2002 - 16:49 #18
Jeg tvivler på at telefonen selv når at holde længere end et Li-Ion-batteri hvis man lader være med at aflade det... Enten dropper folk telefonen i havnen (eller andre steder) eller også bliver den skiftet ud til fordel for en nyere og ligger i en skuffe resten af sine dage. Det kan næppe lade sig gøre at besvære sig for det :)
Avatar billede __diskotekpitz.dk__ Nybegynder
13. maj 2002 - 20:35 #19
John_stiger >> Nokia har på det seneste haft et ry for at have lavet en stak telefoner med fejl i, bla. deres displays på Nokia 8210, og senere dukkede der også fejl op i 3310. Nogle sagde at at fejlraten på Nokias telefoner var oppe på 70%. Men en fejlrate kan aldrig ligge så højt. Den ligger max. på mellem 5 og 9 %. Siemens har den bedste fejlrate og den ligger alligevel på hele 3& og producerer ikke engang halvt så mange telefoner. Nu skal man tænke på at Nokia er en af verdens førende mobilproducenter, og derfor kan det ikke helt undgås at et par stykker af de mange millioner telefoner de sender ud om året har fejl.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2002 - 20:45 #20
diskotekpitz.dk> det er % vi snakker om - ikke hvor mange ud 1000 der går i stykker.