Avatar billede mostcrazy Nybegynder
09. maj 2002 - 17:04 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

netexsress problem

Hej

Jeg har en ven som har nogle problemer. Han kan ikke sende filer, men godt modtage filer.

Den forbindelse som han har er et Opasia netexspress forbindelse med en speedstream 2601 router
Avatar billede hijklm Juniormester
09. maj 2002 - 17:08 #1
Igennem hvad kan han ikke sende filer? Jeg havde samme problem med ICQ nemlig, og dér hjalp det at fjerne firewall´en i WinXP og så gå de avancerede indstillinger i ICQ igennem hvor man kan udfylde hvem man kan sende og modtage fra. ("Security & privacy permissions" under "main")
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
09. maj 2002 - 17:11 #2
Det er generelt han ikke kan sende filer. Altså hvis han vedhæfter en fil til en mail kan han ikke sende den, hvis han vil sende filer via ICQ.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 10:24 #3
Det er sikkert pga. NAT.
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. maj 2002 - 10:26 #4
Det er ikke netexpress!
Sikker på det ik er en firewall?

Har samme router og Nxpress! Og kan sagtens sende vedhæftede! men ICQ filer har jeg også problemer med...
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. maj 2002 - 10:37 #5
kan han ikke ligge filer på en ftp?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. maj 2002 - 10:42 #6
han har ikke nogen form for firewall eller antivirus (hvilket er ufornuftigt, men det er en anden diskussion)

Tjoo, kunne han måske godt, men det går ikke i længden
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. maj 2002 - 10:43 #7
Så det ligger ikke i at han ikke kan sende filer overhovedet!

Det må være en instilling i Outlook?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. maj 2002 - 10:47 #8
Han bruger outlook exspress og der er sat op som det var da det blev installeret.
Avatar billede bangshof Nybegynder
10. maj 2002 - 11:25 #9
Kører hans router med en åben eller basis config,
man burde jo kunne modtage og sende filer med begge, men hvis den er config til en basis, så kunne det måske hjælpe at sætte den til en åben,
måske der bare skal en reset af routeren til.
husk også at man kun kan sende og modtage filer på max 10 mb, da der ikke er mange udbydere der tilbyder mere pr email, over det skal man bruge ftp
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. maj 2002 - 11:30 #10
hmm den står til åben så det er ikke det
Avatar billede bangshof Nybegynder
10. maj 2002 - 11:40 #11
så prøv at resette den det gør du bedst ved at tage strømmen fra den i ca 1 min på fronten sider så 2 små switse den længst til venstre skal trykkes ned sæt strøm på så har du 15 sek til at skubbe den op igen derefter ned og så op igen så er den resat rigtigt der efter skal du ind og sætte den op igen for så er den ligesom da han fik den det vil sige i skal bruge kundenummer og kodeord for at komme på nettet
Avatar billede sekh Nybegynder
10. maj 2002 - 19:23 #12
skal lige huske at nævne at der ikke er forskel på at sende en fil med en email og bare sende en lang email.. det er bare mere data, forbindelsen skelner ikke umiddelbart mellem om det er en fil eller bare en meget lang tekst i en mail.
Det at han ikke kan sende filer vedhæftet i en mail burde ikke have noget at gøre med NAT da det at sende mails er en forbindelse der er lukket op fra pc'en til mail serveren og forbliver åben indtil mailen er sendt eller der opstår et fejltilfælde.
Hvilken fejl giver outlook express når han prøver at sende vedhæftede filer i en mail (jeg er specielt interesseret i den HELT ordrette fejl, eller et fejlnummer i stil med 0x800CCCxx hvor de sidste to x'er erstattes med tal)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. maj 2002 - 20:04 #13
Der opstod en timeout under kommunikationen med serveren. Emne 'test', Konto: 'mail.domæne.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC19

Jeg har erstattet det rigtige domæne navn på mailserveren med domæne
Avatar billede sekh Nybegynder
10. maj 2002 - 20:49 #14
timeout på smtp'en er lidt grim :( Der kan være ting galt med outlook der forårsager dette... men når du siger at det sker med alting så er det ikke så heldigt... Har personen adgang til andre SMTP servere??? i så fald prøv at få ham til at prøve den anden SMTP server og se om det er samme resultat?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 21:08 #15
Prøv at indtaste 195.41.46.150 som smtp server i stedet.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 01:12 #16
han har prøvet med en anden smtp server, men med samme resultat.

Jeg får ham lige til at prøve den ip
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 01:15 #17
Det er ip'en på smtp.mail.dk
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 01:18 #18
ok, men det hjalp ikke :o(
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 01:20 #19
Sluk modem/router i 2 min. og tænd igen.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 01:21 #20
ok, er det ikke bare en mild form for reset ?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 01:27 #21
Det kan ikke skade at prøve. Jeg har hørt om flere der de sidste 14 dage har haft forbindelses vanskeligheder med ADSL.

Kan være det er noget eksternt.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 01:29 #22
tjaa, men han har efterhånden haft problemet 4 måneder og han har også prøvet at få en ny router fra TDC
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 01:35 #23
Er der støj/brummen på hans alm. tlf?
Har han trådløse tlf.?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 01:41 #24
hmm, der er der vist ikke brummen på linien, men er ikke sikker, og der er ikke nogen trådløs tlf.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 01:43 #25
Nå men alt andet lige er det teleselskabets ansvar at det produkt de har solgt virker. Så jeg anbefaler at fejlmelde systemet så en tekniker kan se på det.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 01:54 #26
tjaa, men nu vil jeg lige prøve at tage den bærbare under armen og så prøve at se om jeg kan sende filer ovre fra ham.... for at finde ud af om det er comptueren eller noget i adsl løsningen den er gal med
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 01:55 #27
oki held og lykke og god arbejdslyst:)
Avatar billede bangshof Nybegynder
11. maj 2002 - 10:04 #28
kommentar til schultze
den enéste måde at resette en 2601 router på er som jeg beskrev tidligere
det har jeg lært af tdc da jeg havde et problem med min

til mostcrazy
det lyder mere og mere som et software problem synes jeg
men det er jo svært at sige men har i prøvet at afinstalere outlook og geninstallere den evt kan i jo prøve at installere office versionen af outlook og se om den vil sende og modtage
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 10:13 #29
schulze ->> jo tak :O)

banghof ->> ja, jeg syntes også det begynder at lyde mere og mere som et software problem, men nu får vi at se
Avatar billede bangshof Nybegynder
11. maj 2002 - 10:17 #30
ja den er lidt mystisk den fejl
men god fornøjelse
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. maj 2002 - 12:23 #31
jo tak..... jeg tillader mig at uddele point når nu jeg lige selv har afprøvet jeres forslag
Avatar billede sekh Nybegynder
11. maj 2002 - 13:51 #32
hmmm well... det burde da ikke være noget med outlook'en når han siger at han heller ikke kan med nogen som helst andre programmer......