Avatar billede stormd Nybegynder
02. maj 2002 - 16:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Maxtor Hdd 80 giga

Jeg har haft en del problemer med min Maxtor 80 giga
Selv om jeg genstarter/ lukker maskinen korrekt vil w2k server lave en chkdsk ved genstarte en gang imellem og finder flere filer som den sletter og ligger ind i et dir = <Found 001> noget i den stil i hvertfald..
og mange af mine filer på disken melder CRC fejl og der ligefra zip til avi filer..
har prøvet chkdsk /f og der finder den oxo nogle fejl og sletter nogle filer men så går der ikke langtid før den gør det igen.. har haft den formatteret kørt diverse tools/ diag programmer men ingen fejl bliver fundet... skal den byttes eller hva ???
Avatar billede mcp Nybegynder
02. maj 2002 - 17:33 #1
Hvis du har Partition Magic som prøv lige at installere det!
Sommetider kan PM finde og reparere fejl som Scandisk ikke kan ;-)
Jeg har selv en W2k server med samme disk og den køre perfekt, så måske har din disk en fejl.

;-) mcp
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2002 - 17:36 #2
Det lyder klart, som om den skal byttes.
Hvis den hele tiden finder fejl på data, der har ligget noget tid, er den jo ikke meget bevændt. Skynd dig hellere, inden du mister noget væsentlig data.
"Lost Clusters" som scandisk finder, er små datastumper, som ikke rigtig hører hjemme nogen steder. De opstår når der går noget galt, som f.eks. at maskinen går ned midt i at du redigerer et eller andet. Når de dukker op uden der ellers er problemer med maskinen, er der noget galt, og da du har prøvet at formattere, lyder det ikke som om det er selve FAT tabellen der er problemet.

Jeg kan så tilføje, at jeg selv lige har taget en 80Gb Maxtor i brug. Jeg har ikke "scandisk" problemer, men den kører bestemt ikke optimalt hastighedsmæssigt (jeg har ikke bevist endnu at det er hdd´s skyld, men hvem ved).
Avatar billede stormd Nybegynder
06. maj 2002 - 01:12 #3
Hmmm lige en opfølger >>>

Jeg har nu kørt Powermax.exe som beskrevet på deres WWW.
og den har tilsidt i den test blevet low lvl formatteret..
og det virker stadig ikke... der bliver ikke fundet nogle fejl stadig..
OBS! nu skal det lige til føjes at den sidder på et ASUS cubx-E bundkort med onboard raid controller (Promise ATA 100) har aldrig før været et problem... nu skiftede jeg lige disken over i min anden pc satte den på alm controller og reformatterede den og kopierede nogle avi og rar filer over og de tester 100% ok... hmm sætter disken tilbage igen (på raid controller) og der virker filerne ikke hvis jeg kopiere den der ind på igen.. WIERD ????  MEGET... så disken fejler altså ikke noget..
Avatar billede stormd Nybegynder
24. marts 2011 - 09:01 #4
lol