Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 13:13 Der er 22 kommentarer og
5 løsninger

Virdering og sammenligning af to sites

Hej eksperter....

i forbindelse med mit projekt... skulle jeg udarbejde et forslag til til www.st-bowling.dk

om en ny side...

jeg har så udarbejdet dette:
http://www.questis.dk/st-bowling/

og håber på at i vil sammenligne disse to sites og give mig fedback på om det hitter eller hvad der kan gøres endnu bedre.

mvh.
www.questis.dk

p.s. kig på brugerenlighed i forhold til de to sider
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:14 #1
The page cannot be found
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:15 #2
Min fejl nu fandt jeg den :-)
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:18 #3
Hej,

Nu til min evaluering.

Det er meget bedre end det gamle. Brugervenligheden er helt i top, fordi du hele tiden beholder menustrukturen og indholdet på samme placering af skærmen. På den måde har brugeren hele tiden et fornuftigt overbliv over, hvor han/hun er.

Farverne passer godt sammen med logoet.

Af rettelser syntes jeg du bør justere dine celler/tabeller sådan de alle sammen er lige høje (jeg kører 800x600) altså sådan at bundlinien flugter både med venstre/midten/højre kollonner, hvis du forstår.

Derudover tror jeg måske du skal overveje, at skifte til skriftstørrelse 8 eller 9 pt.

9@13

Held og lykke med det.

/peter
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:19 #4
Jo og forresten lige en ting til. Jeg syntes du skal centre ST-logoet sådan står midt over menuen.
Avatar billede startfirma Nybegynder
30. april 2002 - 13:20 #5
Sidstnævnte er pænest :D

Mvh www.startfirma.dk

ps.

Men hvis de var meget glade for deres gamle site vil de nok finde dit kedeligt. Det er meget firkantet, og flyeren/toppen kunne godt være lidt mere spændende.
Avatar billede knarf Nybegynder
30. april 2002 - 13:20 #6
den nye side er klart bedre meget mere overskulig. du kunne måske gøre den lidt mere livlig med noget farve, og muligvis et billede eller to på forsiden. den er meget bruger venlig man finder hurtigt det man vil ;)

//knarf
www.aarhus-shotokan.dk
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. april 2002 - 13:20 #7
Hej... Jeg synes helt klart at den nye side er noget mere overskuelig... Et langt bedre design. Bortset fra midten (der hvor der står "Bowlingklubben ST") er den meget overskuelig.
Avatar billede knarf Nybegynder
30. april 2002 - 13:21 #8
du kan tjekke din skræm opløsning på siden på www.aude.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
30. april 2002 - 13:21 #9
php> 8-9 pkt er alt for lidt da halvdelen ser sitet i 1024x768
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:23 #10
startfirma -> ja helt enig. Der skulle have stået 9-10 pt. Det er jo også 8 der er der nu :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 13:24 #11
gonza.dk>> hvad mener du med denne kommentar ?

<snip>
Bortset fra midten (der hvor der står "Bowlingklubben ST") er den meget overskuelig
</snip>
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 13:25 #12
pfp >> jeg har da sat fonten til at være 10, så det forstår jeg ikke hvad i mener med &:-D
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:27 #13
Ja i min browser er det altså 8pt...prøv lige at tjek det igen.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 13:29 #14
h2 {
    font: 10px Verdana,sans-serif;
    padding: 0px 0px 0px 0px;
    margin: 0px 0px 0px 0px;
} og det er alt den sort tekst da skrevet med
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. april 2002 - 13:29 #15
Jeg synes at informationen omkring klubben måske skulle ligge ved et link istedet... Så det ikke er det første man ser... Eller også skulle den sættes op anderledes... Måske ved hjælp af punkter...

\\gonza.dk
Avatar billede startfirma Nybegynder
30. april 2002 - 13:33 #16
Hvad er det for en uddannelse du går på? Jeg synes der er mange der skal lave sådanne projekter herinde, og det virker som om det er fra samme uddannelse/niveau ?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 13:37 #17
startfirma>>

Det er afslutningsprojektet på handelsskolernes IT niveau A, som jeg skal aflever senest på fredag, så der er lidt knald på nu.... skal også nå at have lavet et admin system, så admin af siden slet ikke skal kunne programere for at veligeholde siden
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 13:40 #18
Jeg ved ikke hvad der er galt med din kode, men det er ihvertfald kun 8pt i min browser (IE 6 fra WinXP). Er det kun mig der ser det i 8pt???
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. april 2002 - 13:44 #19
Jeg ser også en lille skrift. Kunne godt være 8...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. april 2002 - 13:45 #20
Jeg bruger også winxp... Tror nok browseren er IE 6
Avatar billede adidaz Nybegynder
30. april 2002 - 14:03 #21
Ser også småt ud herfra.
Men hvor ser du der står 8pt henne hvis jeg kigger i vis kilde står der 10
Avatar billede pfp Nybegynder
30. april 2002 - 14:14 #22
Ja kilden skal nok sige 10pt, men hvis nu stylesheetet ikke er rigtig attatched/defineret så hjælper det jo lige lidt. Jeg kan heller ingen steder se, at det er størrelse 8, men der er bare nok "man" kan se...
Avatar billede groovespeak Nybegynder
30. april 2002 - 14:40 #23
Det er fordi, skriftstørrelsen i stylesheetet er defineret som 10px (pixels) og ikke 10pt (points). Det giver en forskel...
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2002 - 14:42 #24
det er da ikke ugyldigt er det ? altså at angive det som 10 px istedet for 10 pt
Avatar billede groovespeak Nybegynder
30. april 2002 - 14:55 #25
Næ, men det gør en forskel, og da I nu var uenige om størrelsen... ;-) Generelt skal man være opmærksom på, hvilke enheder man bruger til at angive størrelse med i sine stylesheets. Der er fordele og ulemper ved de forskellige enheder - læs evt. mere om CSS og font-størrelser på http://www.html.dk/tutorials/css/lektion4.asp#font-size
Avatar billede hansen300 Nybegynder
30. april 2002 - 18:05 #26
Jeg synes klart den der hedder: http://www.questis.dk/st-bowling, er bedst. Den giver det mest professionelle indtryk. Den anden er meget rodet...
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2002 - 02:42 #27
takker for jeres hjælp... projektet blev færdigt 6 timer før deadline &:-D