Avatar billede capra Nybegynder
29. april 2002 - 22:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Internet forbindelse i fejlsikret

Hej, jeg forsøger at hjælpe en kammerat som har fået en alvorlig virus.
Vi kan kun starte op i fejlsikret, alt andet fryser. Vi kan ikke komme på Internettet for at on-line skanne.  Er der en som hurtigt kan fortælle hvordan vi får aktiveret netværket i win 98 i fejlsikret tilstand??
Avatar billede nicidem Nybegynder
29. april 2002 - 22:30 #1
(formater)
Avatar billede capra Nybegynder
29. april 2002 - 22:32 #2
spørgsmålet er om jeg, som i xp, kan komme på internettet i fejlsikret.
Vi kan ikke formattere da hendes eksamensopgaver står alvorligt til sletning så
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2002 - 22:33 #3
F8 under opstart-->Fejlsikret med netværksunderstøttelse
Avatar billede capra Nybegynder
29. april 2002 - 22:35 #4
sukos>> desværre får vi ikke muligheden :(
Avatar billede sukos Juniormester
29. april 2002 - 22:35 #5
Find en gammel disk og smid den i ved siden af.
Boot på en diskette og kopier hans opgaver over på den gamle.
Avatar billede capra Nybegynder
29. april 2002 - 22:35 #6
det gør man nemlig i XP
Avatar billede capra Nybegynder
29. april 2002 - 22:38 #7
er det ikke muligt at bruge netværket i fejlsikret i win 98 da?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2002 - 22:38 #8
F8 - sidst kendte konfiguration?
Avatar billede capra Nybegynder
29. april 2002 - 22:50 #9
vi har løst det ved gennem trinvis bekræftigelse at få de rigtige drivere med. Jeg forstår ikke at man ikke kan koble på nettet i fejlsikret når man har adsl, det går fint med stofa.  Pointene til den som har en forklaring på det...

Og tak for forsøgene!!
Avatar billede capra Nybegynder
30. april 2002 - 00:26 #10
Compueren var inficeret med w32.klez.G@mm og w32.klez.H@mm, den sidste med en exe-fil. Jeg kan ikke finde den sidste som exe hos hverken Norton eller Panda, så måske den er helt ny??  Den er i alt fald giftig, fordi den spreder sig lynhurtigt til systemfiler.

Overfor skrev jeg at det lykkedes at komme på nettet v.h.a trinvis bek. Det var en tlf. misforståelse mellem min kammerat, hvad hun troede var en startdisk var en norton rescuedisk som fik systemet op at køre, så hun  kunne komme på nettet.

Jeg tager selv mine point tilbage, håber det er ok. for jer.
Avatar billede capra Nybegynder
30. april 2002 - 00:26 #11
Points retur
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2002 - 09:33 #12
Helt i orden :)