Avatar billede madx Nybegynder
26. april 2002 - 14:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Photoshop 5.5 vises med forkerte farver efter ny skærm

Ja, det er tilfældet....

Photoshop 5.5 viser farven hvid som magenta i arbejdsfeltet og i værktøjerne efter jeg har fået tilsluttet min nye 19" Samsung SyncMaster 959NF.

Det siger sig selv det er noget forbandet juks.

Forslag til løsning modtages med kyshånd

:-/

Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
26. april 2002 - 14:33 #1
Du skal lave en ny profil af din monitor. Du kan f.eks. bruge adobe GammeControl som automatisk laves i kontrolpanelet når man installerer Photoshop.
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
26. april 2002 - 14:33 #2
Det hedder vist bare adobe gamma :)
Avatar billede madx Nybegynder
26. april 2002 - 14:41 #3
Kender godt adobe gamma, men når jeg ser hvordan photoshop ter sig, tror jeg ikke det handler om finjusteringer i adobe gamma..... men måske et driverproblem eller lign.

Jeg ville ønske jeg kunne uploade et screenshot, så tror jeg du vil forstå... men jeg kan da tage fejl

Grafikkortet er iøvrigt et diamond viper 330
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
26. april 2002 - 17:35 #4
Hvis du ikke har skiftet skærmkort tror jeg ikke på det har noget det at gøre. Prøv at køre den der wizard ting som automatisk kører første gang man starter photoshop efter installationen.
Avatar billede madx Nybegynder
26. april 2002 - 18:44 #5
Avatar billede fnaz Nybegynder
26. april 2002 - 20:49 #6
hva faen bruger du da også ps 5,5 til? :)
7'eren, se det er noget der roxor ;-)
Avatar billede madx Nybegynder
27. april 2002 - 07:49 #7
> fnaz
fri mig for dine latterligsmarte kommentarer - kan du ikke sige noget konstruktivt ifm. problemstillingen, så ti stille og bliv væk!

Jeg er fuldt ud tilfreds med PS 5.5
Avatar billede madx Nybegynder
27. april 2002 - 10:04 #8
Har fået hjælpt fra anden side.. Problemet var ikke kun adobe gamma, men også relateret til color settings, det giver 50 % point for et halvt svar
Avatar billede kaptajnkemo Nybegynder
27. april 2002 - 23:08 #9
well.... troede faktisk at adobe gamma ordnede begge dele....
men fuck det, man er jo ikke grådig :)