Avatar billede hhjensen Nybegynder
24. april 2002 - 22:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CF-kort er kaput!

Mit ca. 8 måneder gamle 128MB Compact Flash kort er kaput! Det vil altså sige at når jeg sætter det i mit Nikon Coolpix 990 vil den ikke acceptere det. Det har siddet i hele tiden - hvorfor virker det ikke mere? Hvad kan der være sket?
(Mit lille 16MB virker fint, så det er ikke kameraet der er noget galt med!)
Avatar billede the_collector Novice
24. april 2002 - 22:44 #1
Kan det have være udsat for statisk elektricitet? Det kan godt slå det ihjel. Alt elektronik kan hvis man er tilstrækkelig uheldigt blive ødelagt af statisk elektricitet.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
24. april 2002 - 22:47 #2
Når det sidder i kameraeT?
Avatar billede the_collector Novice
24. april 2002 - 22:48 #3
Sad det i kameraet da det gik i stykker?

Har du mulighed for at prøve kortet i en kortlæser?
Avatar billede hhjensen Nybegynder
24. april 2002 - 22:54 #4
Ja, det sad i, og pludselig en dag ville kameraet ikke acceptere det!
...og nej jeg har desværre ikke adgang til en kortlæser!
Avatar billede the_collector Novice
24. april 2002 - 23:04 #5
Det kunne lyde som om det er dødt. Så er det heldigt at det kun er 8 måneder gammelt, så kan du klage over det.
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. april 2002 - 03:36 #6
Gå ned i forretningen og sig følgende:

"Davs!
Jeg har købt det her kort hos jer, og når jeg sætter det ind i mit kamera vil det ikke acceptere det. Jeg har også et 16 MB kort, og det tager den uden problemer! Er det mig der har lavet en fejl, eller hvad kan der være galt?"

Når de så forklarer og bortforklarer, så begynder du bare at snakke om din garanti-periode og at det skal fikses da du umuligt kan ha' gjort noget galt. Samtidig kan det heller ikke være slid, så det er med stor sandsynlighed en fabrikationsfejl.

Hvis de heller ikke tager den, så kan du så småt gå over og snakke om hvordan du vil gå til medierne med den her historie og om hvordan "Rene ord for pengene" kunne lave en god udsendelse om deres lille forretning...

Hvis de heller ikke reagerer over for det, går du bare til "Rene ord for pengene".

"Davs, jeg har købt det her Flash kort, og det er kaput. Så var jeg i forretningen, og de kaldte mig dum og sagde at jeg var en brugerfejl... Bla bla bla..."

Når de så har hørt på dig, finder de ud af hvad det handler om, og du har en sag. Når hele molevitten er overstået har du enten fået et nyt flash-kort, uden større problemer. Eller du har haft fat i "Rene ord for pengene" og fået 2 nye flash-kort! :)

Så må du selv improvisere dig resten af vejen!

//hermandsen

P.S. Hvis svaret virker lidt tåget, så kig lige på hvornår det er skrevet!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
25. april 2002 - 14:44 #7
Tak for jeres indlæg. Nu er mit problem bare at jeg ikke kan finde fakturaen! Plejer eller at have rimelig styr på mine papirer!
Kortet er købt hos PRC-data i Jylland etellerandet sted. (bor selv i Kbh), og jeg er selvfølgelig klar over at mine forbrugerrettigheder ikke er meget værd uden fakturaen!
(Forresten kan man få 128 MB CF-kort i Aldi for 495,- fra d. 1. maj)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
25. april 2002 - 14:46 #8
Starter en større husundersøgelse en af de nærmeste dage, og holder jer opdateret om sagen her på siden!
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. april 2002 - 12:54 #9
Cool, cool!
Hvis du ikke når det inden tiden er løbet ud, så gå ned i forretningen og sig at det er defekt, men at du ikke kan finde fakturaen. Den vil du så komme med en af dagene. Så skriver de dig ned og hvis du så kommer med en faktura der er mere end 12 måneder gammel, så har du stadig et papir der siger at den var defekt for mindre end 12 måneder siden!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
09. maj 2002 - 09:32 #10
Intet nyt i sagen. Fakturaen er som sunket i jorden.
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. maj 2002 - 13:11 #11
Ej, kom nu... Du har ikke ledt godt nok! :) Jeg vil næsten vædde med at den ligger der hvor du sidst har lagt den! ;)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
30. maj 2002 - 13:01 #12
Fakturaen er fundet den sad i mappen hvor den skulle! ...og jeg har fået et nyt kort. (er forresten faldet 50% i pris på et lille år.

Tak for moralsk opbakning!
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. maj 2002 - 15:51 #13
Hehe... Anytime! ;)