Avatar billede eltempogigante Nybegynder
22. april 2002 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Hardisk jumpere!

Her er et nemt spørgsmål!

Jeg har fået en Seagate Baracuda harddisk og vil lige være helt sikker på noget:

Jeg ved at harddisken normalt skal sættes til at være "master" via jumpernem hvis altså man kun har en harddisk.

Nu er jumperne sat på disken således, at harddisken er sat til: "Enable cable" - Hvad skal det sige? Hvad bruger man det til?
Avatar billede tower.dk Nybegynder
22. april 2002 - 22:21 #1
Du er her : Eksperten : Generelt : Site vurdering : Se min site og vurderet!!!!!! :

Se min site og vurderet!!!!!!    30 point fra tower.dk
HEJ EKSPERTEN!!!

Nu har tower [DOT] dk endelig en opdate klar (igen!!!).

JEG er stor fane af tower.dk og vil nu også gerne lave det.

Så nu har jeg nu fået taget mine sammen og lavet dette siden.

JEG HÅBER I VILLE VISE MIG JERES MENINGEN!

mvh.
Janus Kristensen AKA tower.dk
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. april 2002 - 22:30 #2
HMM hvad laver tower.dk??

det betyder at den bliver master eller slave effter hvor på kablet den sidder (yders master - inderst slave)
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2002 - 22:30 #3
Cable enable er det samme som cabel-selekt, det kan du kun bruge, hvis den kører single ellers skal den jumpes som master.
Avatar billede articfruit Nybegynder
22. april 2002 - 22:31 #4
så sender computeren et signal ud og den enhed en så først får kontakt med sætter den til master. Det fungerer dog kun hvis begge dine drev på ide kablet kører cable select.
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
22. april 2002 - 22:31 #5
Hvad er så forskellen på "Cable enable" og "Master"?
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2002 - 22:31 #6
Er der ikke nogen, der kan få tower.dk fjernet fra siderne???
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
22. april 2002 - 22:31 #7
Nå okay!
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
22. april 2002 - 22:31 #8
Så kan du vist selv vælge master slave inde fra bios
eller vis du er totalt ligeglad med hvilken der er master/slave
Men den vælger altid master hvis der kun er en på kablet