Avatar billede kkd Nybegynder
22. april 2002 - 12:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kæmpe problem med at forbinde pc til tv!

Hej eksperter.

Jeg har før stillet et par spørgsmål der kredser om dette problem, men efter at have fulgt diverese råd, kan jeg stadig ikke se film o.l. på min tv skærm. HJÆÆLP!
Mit grafikkort: GeForce MX-400 m/ S-VHS out.
Mit tv understøtter IKKE S-vhs, men jeg har købt en s-vhs til composite adapter, og har så tilsluttet grafikkortet via et SCART-stik til fjernsynet.
"Billedet" bliver grå/sort, flimret og gengiver ikke hvad der er på skærmen - lyden er meget sløret.

Under Egenskaber for skærm->Indstillinger figurerer der 2 skærme (hvorfor ved jeg ikke, men den anden skærm kommer frem, når jeg installerer grafikkortsdriverne). Jeg kan ikke indstille nogen af dem med TV som output-enhed, jeg har også en masse andre problemer, men jeg ved ikke hvad der kan være relevant!
/KKD
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. april 2002 - 13:11 #1
Har du instillet den til at køre PAL i stedet for NTSC?
Avatar billede kkd Nybegynder
22. april 2002 - 13:16 #2
Jeg kan slet ikke komme til at ændre noget som helst. Det hele er inaktiveret. Men burde det i øvrigt ikke køre som PAL?
Avatar billede _petrucci Nybegynder
22. april 2002 - 13:25 #3
Har du kun SVHS output på dit grafikkort eller er der også en alm. composite video-output?
Avatar billede _petrucci Nybegynder
22. april 2002 - 13:28 #4
Prøv evt. at brug programmet TvTool (www.tvtool.de). Det er meget nemt at bruge og finde ud af + den kan vise om der er god forbindelse ud til dit tv eller ej.

Mht. stikkene, så prøv at køb sån en scartstik adapter (single scartstik med 2 audiostik, 1 composite video og 1 svhs. Den har tilmed også en knap, hvor du kan vælge om det skal være output eller input. Den har jeg fået til at fungere med ALT indtil videre :)
Avatar billede kkd Nybegynder
22. april 2002 - 16:33 #5
Jeg har kun s-vhs out på grafikkortet. Jeg tror problemet ligger i at computeren (Windows 98) insisterer på at jeg har to skærme. Den primære skærm kan jeg heller ikke få højere op i opløsning end 800x600 (den sekundære kan køre til skærmens max, men da skærmen kun vises på den primære har jeg ingen glæde af det).
Avatar billede bentn Nybegynder
22. april 2002 - 20:04 #6
Du skal Klone dit billede.

check dit SCART-stik der skulle sidde en knap på den,prøv at klikke frem eller tilbage og se om du så ikke for et godt signal...
Avatar billede bentn Nybegynder
22. april 2002 - 20:04 #7
skulle have været et svar ...
Avatar billede kkd Nybegynder
22. april 2002 - 20:54 #8
Jeg har prøvet at klone den primære skærm, både mens den sekundære skærm er deaktiveret og mens den er aktiveret = stadig det samme umulige skærmbillede. Der er ikke nogen knap på SCART-stikket!
Avatar billede bentn Nybegynder
22. april 2002 - 22:03 #9
Avatar billede kkd Nybegynder
23. april 2002 - 12:27 #10
Kan det have nogen betydning at min s-vhs udgang på grafikkortet har 6 huller, hvor der i normale s-vhs stik kun er 4 ben. Jeg fik engang at vide at de sidste to var til lyd, men at det ikke havde nogen betydning når man tog lyden fra lydkortet!
Avatar billede bentn Nybegynder
23. april 2002 - 13:59 #11
Hvsi jeg var dig ville jeg gøre det,petrucci foreslår.Det bruger jeg nemlig selv.
Som han skriver"
Mht. stikkene, så prøv at køb sån en scartstik adapter (single scartstik med 2 audiostik, 1 composite video og 1 svhs. Den har tilmed også en knap, hvor du kan vælge om det skal være output eller input. Den har jeg fået til at fungere med ALT indtil videre "

Det var det jeg mente med en knap på SCART-stik.-det virker fint.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
23. april 2002 - 17:01 #12
mig bekendt kan du godt glemme alt om lyd i et svhs stik - det er en skrøne, og dit geforce kort har jo heller ikke nogen lydenhed og kan derfor ikke sende et lydsignal, og af samme grund er der ikke rigtig noget belæg for de sidste to ben i kortets udgang hvis dette skulle være tilfældet. Altså ingen lyd i svhs!
Avatar billede badkarma Nybegynder
26. april 2002 - 00:09 #13
cqleerup har ret, at standard s-hvs stik kan kun overføre billeder.NUL LYD. MEn nogen bruger svhs stik til andet, f.eks. lcd skærme til biler, hvor to af lederne er til strøm, nogen til lyd og de sidste til billede...
Avatar billede kkd Nybegynder
26. april 2002 - 00:49 #14
Det er endelig lykkedes mig at få møget til at vise film på tv'et. Jeg havde min lille fætter på besøg. Han fik lavet totalt ged i systemet, så jeg måtte installere windows og hele gøjemøget igen, og hopla, nu virker det.
Men I skal i hvert fald have mange tak for de forskellige forslag!!!
/Mvh KKD!
Avatar billede hermandsen Juniormester
26. april 2002 - 13:03 #15
LOL
Skal man så sige tak til sin fætter, eller... ?