Avatar billede aortsx Nybegynder
28. juni 2000 - 20:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Starte programmer med Javascript?

Er det mon muligt at starte et program på klientens maskine vha. Javascript, forudsat at man kender programmets navn og placering?

PS. Jeg skal ikke bruge det destruktivt ;o)
-anders
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. juni 2000 - 20:19 #1
Det kan man da forhåbentlig ikke. Hvis man kan, så vil jeg hellere være fårefarmer
på Shetlandsøerne.
Avatar billede tryl Nybegynder
28. juni 2000 - 20:25 #2
Nej, det kan du ikke.

Det skulle ikke undre mig om Microsoft laver noget sådant til MSIE, men ellers skal du igennem nogle gamle sikkerhedshuller og en genstart af den pågældende computer før det kører.
Avatar billede aortsx Nybegynder
28. juni 2000 - 23:32 #3
OK, jeg kan godt se det ville være noget uldent, hvis det var muligt, så Shetlandsøerne slipper, og vi beholder vores ekspert.
Tak
-anders
Avatar billede mgade Nybegynder
03. juli 2000 - 13:45 #4
Desværre er den død lige pt, men på www.asptoday.com ligger der en artikel, der max er et par måneder gammel, der siger grimme ting om muligheden for at eksekvere javascripts via skærmformularer.

Prøv fx at indtaste et script der sender en alertbox op istedet for et brugenavn, på en eller uforberedt site.

Det kan bremses via server.URLencode og server.HTMLencode
Avatar billede mgade Nybegynder
03. juli 2000 - 13:47 #5
Hmm.. eksperten ga en CGI fejl--> kom min kommentar mon ud?
Avatar billede mgade Nybegynder
04. juli 2000 - 11:49 #6
Avatar billede mgade Nybegynder
06. juli 2000 - 11:11 #7
Obs.. Nu da udsendelsen af mail i Eksperten se ud til at virke igen.
Avatar billede mgade Nybegynder
06. juli 2000 - 11:13 #8
He he.. Foranstående kommentar fra mig udløste en mail om at erikjacobsen havde kommenteret spørgsmålet !!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juli 2000 - 14:41 #9
Det er rettet i næste version ad eksperten. Microsoft har det med at "omgås"
disse sikkerhedsforanstaltninger. Hvorfor er det egentlig at vi allesammen
bruger Netscape - eller burde...