Avatar billede tonsgaard Nybegynder
20. april 2002 - 18:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

cpu blæser stopper

hej

jeg har et msi 694d pro2 dual cpu bundkort med 2 P3 800 MHz med standard blæser.

under opstart af computer går blæserne i gang, men efter 3 sek. stopper de. Derefter sker der intet. Har afprøvet med to strømforsyninger, men samme problem.

nogle idéer?

/tonsgaard
Avatar billede jammerlab Nybegynder
20. april 2002 - 19:05 #1
et gæt: Det kan være at din bios er sat op til at de skal blæse hvis de bliver for varme eller noget andet. Kig igennem den og se hvad du finder. Måske er det løsningen.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
20. april 2002 - 19:08 #2
Du har sikkert sikret dig at blæseren er plugget i motherboarded, så det er nok ikke her den er gal.
Det kunne være at den er blevet udsat for statisk elektricitet, men jeg mener ikke at det skulle være et stort problem for en blæser...
  Hvis jeg var dig, ville jeg gå ned til forhandlere og få pengene tilbage eller få blæseren byttet. Så slipper du for at sidde og bruge din tid på at tænke over hvorfor det ikke virker.

// Nikolaj Stenberg
// http://ministry.host.sk
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
20. april 2002 - 19:09 #3
jeg glemte lige at sige, at jeg ikke får noget billed frem og intet var glat indtil i dag.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2002 - 19:21 #4
prøv at resætte din bios, tag det lille runde batteri på bundkortet ud.

Husk at sætte dato og klokken samt HDD
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
20. april 2002 - 20:02 #5
har prøvet at resætte, men stadig intet. kan det være at bundkortet holder weekend efter de 3 sek?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2002 - 20:04 #6
nej, den kender ikke forskel på hverdag og weekend ;o)

har du mulighed for at måle spændinger, det kunne være dinpowersupply der er syg!
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
20. april 2002 - 20:37 #7
har allerede prøvet med to, så jeg tror ikke at problemet ligger der.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2002 - 21:02 #8
kommer der et bip under POST?
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
20. april 2002 - 21:35 #9
der kommert intet. blæserne stopper bare.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2002 - 21:53 #10
så er der noget galt med enten CPU eller bundkortet, kender du en der kan teste CPU?

har du haft den adskilt før den gik i udu?
Avatar billede tonsgaard Nybegynder
20. april 2002 - 21:59 #11
teste cpu? - hvordan?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. april 2002 - 22:11 #12
teste! se om den virker i en tilsvarende maskine, altså en maskine der har samme type CPU som din.

Virker den i en anden maskine, så har du synderen i bundkortet, duer CPU ikke i en anden maskine, så kunne det tyde på at dit bundkort er ok.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. januar 2006 - 14:13 #13
takker for pointene..