Avatar billede canedo Nybegynder
16. april 2002 - 21:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

billede og lyd passer ikke sammen :-(

Jeg har lige fået min avi video til at spille vha Playa, men lyder kommer for tidligt, hvad kan jeg gøre?
Avatar billede double-g Juniormester
16. april 2002 - 21:27 #1
i VirtualDub http://www.virtualdub.org/index kan du rykke lyden i forhold til billedet.

Audio - interleaving - delay audiotrack by XXX ms
negative tal rykker lyden frem og posetive tilbage. (eller også er det omvendt :-))
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. april 2002 - 22:10 #2
Passer lyden heller ikke hvis du afspiller i Windows Media Player, eller er det kun i Playa det går galt?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. april 2002 - 12:58 #3
hvilken maskine bruger du - mhz ?
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 15:26 #4
Jeg kan slet ikke afspille filmen i Windows Media Player - da der skal bruges codecs. Men i Playa kan den godt køre - men billedet kommer for sent - og kører en smule for langsomt. Men jeg prøver måske virtualdub, hvis det ikke løser sig...
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 15:26 #5
Jeg bruger ScodPaq.... (også kaldt Compaq) *s*
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 16:25 #6
Hehe... En SkumPaq... Øv for dig! :)

Har du prøvet at afspille den på en anden computer, måske med en anden player, og se hvilket resultat det gav? Ved du eventuelt hvad format din film er encodet i? DivX?!? Hvad får du af fejlmeddelse når du åbner den med Windows Media Player?
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 16:27 #7
min fejlmedd. siger noget med codec. Det er en avi-video...
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 16:39 #8
Prøver den at hente et codec fra en Microsoft server, eller siger den bare at der er sket en fejl?
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 16:48 #9
2 sek - jeg prøver lige...
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 16:51 #10
Selvfølgelig - nu vil Windows Media Player gerne afspille den film. Men billederne kommer MEGET langsomt - og starter oppe fra og ned ad skærmen, ca. 2 billeder pr. sek...
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 16:54 #11
Hehe... Den har hørt vi snakkede om den! :)
Har du installeret DirectX 8.x? Hvad med DivX, er det installeret? Nu hvor du er i gang, så sæt lige din grafikkort til at køre 16 bit farver i stedet for 32, så ser vi hvad der sker derfra... :)

//hermandsen
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 17:06 #12
Jeg har DirectX8 og DivX har jeg lige hentet fra www.divx.com... tester lige med 16 bit farver...
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 17:12 #13
:'( det hjalp ikke at ændre til 16 bit...
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 17:17 #14
Prøv en gang at åbne filmen i VirtualDub www.virtualdub.org og afspil den der...
Hvis lyden stadig er bagefter skal du til at synkronisere den, og da dette er en større proces, vil jeg helst ikke begynde at skrive den her... Hvis det er problemet, skal jeg selvfølgelig nok guide dig i gennem så du får ordentlig lyd! :)

//hermandsen
Avatar billede canedo Nybegynder
17. april 2002 - 18:57 #15
jeg har lige prøvet med VirtualDub, men det bliver slet ikke bedre - nu kører lyden faktisk endnu ringere - i hak.
Avatar billede nesral Nybegynder
17. april 2002 - 19:00 #16
prøv at afspille den med radlight player kan hentes på  www.divx-digest.com
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. april 2002 - 19:10 #17
Har du prøvet på andre computere? Kunne jo også være fordi din var sat forkert op... (gider ikke til at skrive en kæmpe guide hvis den ikke skal bruges! :))