Avatar billede cborg Nybegynder
15. april 2002 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

DivX lyd synkronisering

Tidligere har dette ikke været et problem for mig, men handling og lyd er ikke længere synkroniseret ved afspilning af divX filer. Det skyldes hverken med computers hastighed, da det har virket udemærket før, ej heller out-of-date software, idet jeg har hentet den nyeste divX bundle fra divx.com

Hvad skyldes problemet og hvordan rettes det? Jeg benytter mig af Windows ME med alt opdateres, og problemet gentager sig uanset som jeg benytter mig af windows media player ell. the playa.
Avatar billede milo Nybegynder
15. april 2002 - 11:39 #1
der findes en patch der kan fixe det, kan ikke lige huske url til siden, og da nettet på skolen er nede lige nu stort set, gider jeg ik lige rode rundt...

noget med
www.divx-digest.com
Avatar billede milo Nybegynder
15. april 2002 - 11:42 #2
Måske også på www.divx.com/divx led lidt...det er der et sted på en af de sider :)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
15. april 2002 - 11:58 #3
Er det ikke DivXFix du leder efter
Avatar billede cborg Nybegynder
15. april 2002 - 12:00 #4
Jeg har scannet siderne lidt, men har ikke fundet en patch, der umiddelbart løste problemet. Men for 75 point, burde et lille link vist også være i orden
;o)
Avatar billede cborg Nybegynder
15. april 2002 - 12:01 #5
DivXFix? Hvad er det, og hvor kan det findes?
Avatar billede cborg Nybegynder
15. april 2002 - 12:02 #6
Jeg troede blot at DivXFix blev brugt ved ødelagte divX filer? Det er jo ikke mit problem! :(
Avatar billede cnr Nybegynder
16. april 2002 - 13:55 #7
Har du prøvet at sætte kvaliteten ned på afspilningen? Hvis du går ind under egenskaber ved din player, burde du kunne finde et sted hvor der står hvilken Codec der er i brug. Makere DivX Video decoder og bed om egenskaber for den. I menuen der kommer op skulle der gerne være noget der "Post Processing" eller "CPU Quality", sænk denne.

Hvis det hjælper, skyldes det at din CPU ikke har nok ledige resourcer til at forbedre billedkvaliteten. Prøv så evt. Ctrl+Alt+Delete for at se om du har flere aktive programmer liggende end du plejer.

CNR
Avatar billede cborg Nybegynder
16. april 2002 - 18:55 #8
Jeg fandt selv ud af problemet.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
16. april 2002 - 19:21 #9
Hvordan løste du det ?
Avatar billede cborg Nybegynder
19. april 2002 - 16:06 #10
Jeg har problemer med at køre DivX-playeren af en eller anden mærværdig årsag, så alle video-filer bliver kørt i Windows egen Media Player. Jeg fandt en uofficiel patch på www.c-net.com der gik ind og rettede i problemet.