Avatar billede creativedge Nybegynder
14. april 2002 - 20:42 Der er 6 kommentarer

komprimere en .AVI (Filmklip)

Hej folkenz..

Nogen der kender et lille easy program til at komprimere en .AVI (lille videoklip) Det må helst ik være ALT for svært.. gerne freeware..

:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2002 - 21:39 #1
Winzip, Hvis du ikke mener at filmen skal kunne vises bagefter (d.v.s. i pakket tilstand)
Avatar billede -simon- Nybegynder
14. april 2002 - 21:40 #2
lytter
Avatar billede -simon- Nybegynder
14. april 2002 - 21:40 #3
se evt på www.divx-digest.com under software
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
15. april 2002 - 08:43 #4
http://virtualdub.sourceforge.net/

Virtualdub er gratis - hvis man har hentet DivX kan man vælge at komprimerer med denne!

Ret let at bruge, også hvis man ønsker kun en del af filmen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2002 - 17:16 #5
Du kunne sikkert også downloade en mpeg2 eller mpeg3 coder/decoder fra tucows.com eller download.com
Avatar billede hermandsen Juniormester
16. april 2002 - 22:32 #6
VirtualDub som x4all_dk så rigtigt har sagt!
www.virtualdub.org

Det er rimelig nemt at bruge, ellers findes der en udemærket hjælp med programmet, og du kan finde MASSER af guides til det på www.divx-digest.com

Så nemt er det faktisk:
Drag'n'drop fil ind i VirtualDub.
Vælg video-komprimering.
Vælg lyd-komprimering.
Start encodingen...

Det er alt du behøver at vide i starten, ellers står jeg gerne personligt til rådighed hvis du har brug for hjælp! :) Bare skriv dine problemer i det her spørgsmål!

//hermandsen