Avatar billede Slettet bruger
13. april 2002 - 17:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Overspille foto til video.

Er det muligt at overspille (brænde) foto fra en pc'er til en cd'er som kan vises (afspilles) i en dvd afspiller (Pioneer).
Avatar billede wanix Praktikant
13. april 2002 - 17:47 #1
JA, men jeg ved ik lige vhordan.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2002 - 17:48 #2
Tak. Håber der er bedre held med den næste som svarer  ;-)
Avatar billede wanix Praktikant
13. april 2002 - 18:01 #3
kan din DVD afspiller afspille mpeg film?
Avatar billede little_john Nybegynder
13. april 2002 - 18:10 #4
Det kan du godt hvis din DVD kan afspille hjemmebrændte skiver..

F.eks. Roxio Easy CD Creator kan gøre det du snakker om..
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2002 - 18:13 #5
Interessant.Jeg vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2002 - 18:50 #6
Kan Roxio Easy CD Creator fås som share ware eller trial version nogen steder?
Avatar billede little_john Nybegynder
13. april 2002 - 18:51 #7
Det ved jeg så ikke noget om..  Kom sammen med min brænder..
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2002 - 22:31 #8
Okay. Okay.  Det som jeg så mener er om man kan tage en .jpg fil og brænde som mpeg og så afspille den i en dvd'er. Om der er et program der kan klare det?
Avatar billede little_john Nybegynder
13. april 2002 - 22:34 #9
Det er jo lige det jeg har svaret på ikke??  Easy cd creator kan brænde dine fotos på skiver så de kan afspilles/vises på en dvd!§!!!
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2002 - 22:37 #10
Du behøver vel ikke at bide! Jeg har selv Easy CD Creator og vidste faktisk ikke at den også hed Roxio. Men den har nogle år (4) på bagen og der er ingen opdateringer så jeg leder og søger.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2002 - 16:55 #11
Nu har jeg læst hvad jeg kan om Roxie.
For mig at se ser det ikke ud som om at den laver et .mpeg format af .jpg filer. Så vidt jeg kan se skal man brænde en .mpeg fil for at afspille den i dvd'en.
Mine foto ligger som .jpg eller .tiff.
Og jeg forstår ikke rigtigt, ud fra det jeg har læst, at Roxie konvertere disse automatisk til et .mpeg format.
Det er lidt vigtigt at være sikker. Softwaren koster mere end 500 kr.
Avatar billede little_john Nybegynder
14. april 2002 - 16:59 #12
Jeg har den liggende på den stationære computer og sidder ved den bærbare nu..  jeg kan lave nogen screenshot til dig, men det bliver ikke lige i eftermiddag..
Avatar billede bentn Nybegynder
30. april 2002 - 15:47 #13
Avatar billede outsider Nybegynder
03. maj 2002 - 14:45 #14
Der er lige kommet et prog, specielt til formålet. Det kan både konvertere, lave menuer, lægge musik og lyd på samt brænde den endelige dvd eller cdrom. Finder lige ud af hvad det hed...
Avatar billede little_john Nybegynder
07. maj 2002 - 17:40 #15
Hmm..  en hel anden mulighed er jo at han kan lave en "film" af still-billeder..  Du kan jo downloade en prøveversion af Adobe Premiere (fuld funktionsdygtig, men kun i 30 dage)http://www.adobe.com/products/premiere/demoreg.html
Du kan selv bestemme formatet på filmen og du kan selv bestemme hvor længe hvert enkelt billede skal være på skærmen..

Var det ikke en ide efterhånden snart at få lukket det her spg???
Avatar billede phcphc Nybegynder
06. juni 2002 - 17:50 #16
Du kan bruge Slide Show Moviemaker, som du finder på denne side: http://www.joern-thiemann.de/tools/index.html
Det er freeware.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 19:37 #17
...meget spændende. Nu bruger jeg lige noget tid til at kigge på det og vender tilbage imorgen
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2002 - 16:43 #18
Joernthiemann's program virker godt. Bortset fra FILSTØRRELSEN!
Så kan en video editor stort set lige-så-godt anvendes.
Filstørrelsen afhænger naturligvis af komprimeringsprogrammet.
Men jeg kan ikke finde ud af at få det til at hænge sammen.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2002 - 16:02 #19
Det var ikke løsningen. Jeg lukker sprøgsmålet