Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 14:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mpeg til at fylde mindre.??

Hej..

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har lagt en lille video af min datter. Men den fuller lidt over 3 Mb, er der et godt program, til at gøre den mindre, uden at kvaliteten bliver dårlig..??
Avatar billede dsj Nybegynder
13. april 2002 - 14:49 #1
Der er et format som hedder divX, som desuden er kommet i en ny version 5.

www.divx.com

Hvis du kører streaming vedeo på din side, er jeg ikke sikker på du kan bruge divx, men er det kun til almindelig download, kan du sagtens bruge divx.

For at kunne afspille det for andre, skal de have divx-codex'et installeret, og det findes på www.divx.com.

Med divx kan man få en dvd-film til at fylde en eller to cd'er uden man kan se sønderlig forskel i kvaliteten !!!!

(Måske er 200 point lige i overkanten for et spørgsmål som dette, men virker til at være en gavmild mand :)
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2002 - 14:50 #2
lav den om til .avi  og sæt evt. framerate og opløsning ned . . lig et link til filen . . så kan jeg gøre det for dig.  jeg komprimere film hele tiden til min side www.cosmic.dk
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 14:56 #3
Jeg vil have det sådan at man kan se den fra side, og ikke skal downloade den. Hvad programmer skal jeg bruge til det..???
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2002 - 15:08 #4
der står jeg af - har prøvet at søge i andre spørgsmål på eksperten . .men det ser sq lidt besværligt ud :)
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:13 #5
Hvad bruger du til, at lave dem om fra Mpeg til AVI..?? så må jeg gøre dem mindre på den måde.. Og nu vi er ved fra AVI til Mpeg..  :O)
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2002 - 15:15 #6
Jeg bruger et program der hedder edit studio - det kan læse både avi og mpg - og man bestemmer selv fil formatet der skal lave..  kan forøvrigt også sætte effekter på filmen og klippe i den.
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:20 #7
Cool... der var noget jeg kan bruge til noget..Hvad skal jeg bruge at indstillinger..????
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2002 - 15:28 #8
Hvis du blot skal komprimere det, skal du bare åbne filen i programmet, og så gemme den igen, jeg ved ikke hvilken kvalitet du går efter.. jeg bruger selv oftes AVI for web i 320*240 med 15 frames pr. sekund
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:31 #9
Cool... det vil jeg så prøve..  :O) sen det lige som svar så for du de 200 point..
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2002 - 15:36 #10
thanx - men vent til du er tilfeds med den færdige film . hvis det ikke lykkeds skal du ikke give 200 points :)
Avatar billede raarup Nybegynder
13. april 2002 - 15:39 #11
Du for dem... Jeg har nu noget jeg kan arbejde ud fra...
Takker for hjælpen
Avatar billede klas Juniormester
13. april 2002 - 15:44 #12
ok - tak for points.