Avatar billede cyberlorx Nybegynder
21. juni 2000 - 19:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unable to create socket

Jeg har et seriøst problem med min w2k professional.
Ind imellem(ret tit) når jeg er på IRC
får jeg fejlmed. "Unable to create socket". Og som regel en "No buffer space available". Og jeg forstår det ærlig talt ikke. Jeg har en page file på >=2GB og 256MB ram, og det er som om at det er en af disse w2k pro. mangler mere af, dog ikke iflg. Performance monitoren. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe ;o)
Avatar billede guggemand Nybegynder
21. juni 2000 - 20:09 #1
unable to create sockets lyder nu mere som et netværksproblem i mine ører ...
Avatar billede cyberlorx Nybegynder
21. juni 2000 - 20:14 #2
Godt nok sidder jeg på et LAN nu, men jeg har haft det før med en standalone
comp og alm. dialup connection. Så nej, det mener jeg ikke det er. Det afhænger af hvor mange applikationer der er loaded. F.eks hvis jeg kører flash, 3Dsmax og vecta3d, så opstår problemet.
Avatar billede channex Nybegynder
22. juni 2000 - 15:34 #3
Jeg har kigget lidt på det; Under Win2K (for den sags skyld også under WinNT4.0) bruger WinSock (Windows Sockets, netværkskommunikationslaget i windows) og forskellige andre services/devices et fælles buffer space (blandt andet til DMA overførsler). Det buffer space mener jeg at have hørt er begrænset til 640Kb (!) området, bla. pga. adresseringsbegrænsning med 16bit DMA'er. Hvis flash, 3DSmax, vecta3D, ICQ og hvad du ellers har kørende også opretter sockets (til netværkskommunikation), kan det være derfor du løber tør for buffer space.
Jeg må dog indrømme jeg aldrig selv har oplevet det problem, men at det er fuldt dokumenteret i WinSock API'et, at WinSock bruger et specielt buffer område og at den kan returnere en "No buffer space avail.", på stort set alle funktioner (listen, send, connect, osv).
Det er muligt det skyldes en (meget) dårligt skrevet driver i dit system, som [mis]bruger 640Kb memoryområdet.
Avatar billede cyberlorx Nybegynder
23. juni 2000 - 14:49 #4
Tak channex
Det er nok det tætteste jeg kan komme på et svar, jeg tager på ferie idag, og jeg vil så rode med det når keg kommer hjem. Hvis det ikke virker håber jeg du vil hjælpe mig igen ;o). Men for at du ikke skal vente på de 500 point bare fordi jeg er på ferie, ja så får du dem nu.
Venlig Hilsen Cyberlorx
Avatar billede channex Nybegynder
24. juni 2000 - 19:56 #5
Mange tak, jeg håber jeg kan være behjælpelig, hvis det bliver nødvendigt.