Avatar billede ekman Nybegynder
08. april 2002 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne userform ved indtastning af data.

Er det muligt at få åbnet en userform ved indtastning af data i ark?

F.eks. åbnes userform1 hvis A1="ole", og ikke hvis A1="bent"

08. april 2002 - 12:07 #1
På arkets eget kodemodul kan du f.eks. lave en makro som denne her:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
        If UCase(Target.Value) = "OLE" Then
            UserForm1.Show
        End If
End Sub
Avatar billede martin_moth Mester
08. april 2002 - 12:55 #2
Der er - mig bekendt(!) - ikke en _Change event for et regneark/celler i et regenark. Dvs. du skal SELV aktivere de macroer du har lavet, evt. ved at lave en CommandButton.

Det kan altså ikke lade sig gøre at få afviklet en macro der tjekker dit og dat hver gang du ændrer en celles værdi (min påstand) - du skal _selv_ aktivere dine macroer.

Eller du kan bruge macroerne AutoOpen/AutoClose, der automatisk eksekveres
ved åbning/lukning af et regneark.

Altså - i dit eksempel.

1) Ved start af regnearket kan du kører macroen AutoOpen, hvori du tjekker på A1

2) Du kan lave en knap, og når du trykker på knappen tjekker den på A1.

Dvs. jeg påstår, at svaret fra flemmingdahl ikke kan bruges - har jeg ikke ret heri, vil jeg (og sikkert også ekman) meget gerne have det at vide. Jeg kan i hvert fald ikke få ovenstående til at virke, men måske er jeg helt galt på den???

/Martin
Avatar billede martin_moth Mester
08. april 2002 - 12:59 #3
Ups - jeg er jo fuld af løgn! Irreterende, at man ikke kan slette sine svar, når man finder ud af at man har skrevet noget vås... Sorry, beklager osv. osv...

Change Event

Occurs when cells on the worksheet are changed by the user or by an external link.

Syntax

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Target  The changed range. Can be more than one cell.

Remarks

This event doesn't occur when cells change during a recalculation. Use the Calculate event to trap a sheet recalculation.

Deleting cells doesn't trigger this event.

Beklager meget flemmingdahl... /Martin
08. april 2002 - 13:07 #4
Jeg har testet ovenstående, som jeg iøvrigt har brugt flere gange. Det virker.
Avatar billede ekman Nybegynder
08. april 2002 - 14:20 #5
Jep det funker precis som det skal!