Avatar billede billeschou Nybegynder
06. april 2002 - 17:16 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Ingen lyd fra videobåndoptager

Jeg har for nylig anskaffet mig et nyt fjernsyn (Philips 17PT1565), da det gamle var kaput. Jeg havde i forvejen en videobåndoptager som der ikke var nogle problemer med (Sony SLV-SE300D2) men efter jeg tilsluttede det nye fjernsyn har der ikke været nogen lyd på, når jeg brugte videobåndoptageren. Er der nogen der har erfaringer med netop det fjernsyn og ved hvad jeg kan gøre? Det er _lidt_ træls pludselig at have en videobåndoptager der faktisk er ubrugelig :(

måske det her links har noget at sige:
http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml?divId=0&groupId=TV&catId=CONVENTIONALTV4_3&subCatId=17INCH_TV&productId=17PT1565_05
Avatar billede bentn Nybegynder
06. april 2002 - 23:53 #1
Ikke fordi jeg har det store kendskab til dette emne men,prøv at checke ledningerne igennem ect, og prøv at bytte om på dine AV kanaler.
Andet råd har jeg ikke lige på stående fod komme på.
Ellers må du gå den tunge vej med at læse manualer,eller endnu værre kontakte butikken hvor du købte den.
Pøj-Pøj
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. april 2002 - 02:34 #2
Prøv at tjekke dit scartkabel - det kan være det ben til lyden er blevet trykket lidt ind i stikket så det ikke har forbindelse mere.
Ellers prøv og ryk lidt i begge kabelenderne og se om der er en løs forbindelse.
På nogen Philips fjernsyn kan man inde i menuen sætte AV-stikkene op til om det er en satellit-reciever eller en video man sætter til.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. april 2002 - 10:08 #3
Vi ved jo desværre ikke hvordan du har tilsluttet din video til dit tv, men hvis du i øjeblikket bruger et scartkabel ville det være en god idé at forsøge sig med en god gammeldags antennekabeltilsslutning, hvis det virker har du lokaliseret fejlen til av/scartkablet eller en af ind/ud-gangene til scartkablet på endten tv eller video.

Sæt en videofilm til at køre - sæt antenne kablet i - og lad dit tv søge efter nye kanaler, når du finder kanalen med filmen er du done!
Avatar billede pentium4 Juniormester
01. maj 2002 - 04:00 #4
Tak for point'ne. Skriv lige et par ord om du har fået klaret problemet.