Avatar billede mcp Nybegynder
06. april 2002 - 00:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

konvertere mange .WMA -> .MP3

Hej alle!

Er der nogen der kender et godt lille freeware prog.
der kan konvertere .wma(mediaplayer) filer til .mp3
i en mappe struktur en gang for alle.

....altså et helt mappe træ, hvor man evt. blot siger søg i denne og de under liggende mapper og konverter alle .wma til .mp3

;-)
Avatar billede hrboom Nybegynder
06. april 2002 - 00:55 #1
omdøb den til .wav  og så få et program til at lave wav om til mp3..
Avatar billede hrboom Nybegynder
06. april 2002 - 00:55 #2
mener jeg man kan
Avatar billede mcp Nybegynder
06. april 2002 - 01:00 #3
->hrboom
Det er jeg klar over, men hvis man nu har 500 mapper og 5000 wma filer
ville det lo være rart ikke at skulle omdøbe hver enkelt :-)

Jeg har et prog. der kan konvertere i en mappe, men ikke under mapperne!
det er det jeg godt kunne ønske mig, hvis det da findes.
Avatar billede hrboom Nybegynder
06. april 2002 - 01:03 #4
det ved jeg ikke.....
om der gør det... men det tror jeg..
Avatar billede congame Nybegynder
06. april 2002 - 09:53 #5
gå ind på www.winamp.com og download Winamp Full ver.
og installere det.

1. åben winamp
2. tryk "Ctrl+p"
3. derefter går du ind under
Avatar billede congame Nybegynder
06. april 2002 - 10:08 #6
gå ind på www.winamp.com og download Winamp Full ver.
og installere det.

1. åben winamp
2. tryk "Ctrl+p"
3. derefter dobbelklikker du på "Plugins" og derefter "Output"
4. så trykker du på "Nullsoft Disk Writer plug-in"
5. tryk på "Configure"
6. Først vælger du den mappe du vil have send dine mp3 filer til, under "Output directory"
7. så trykker du på den knappe med de tre (...).
8. Under "Format" vælger du så MPEG Layer-3
9. Under "Attributter(Kvaliteten af mp3 filen)", jeg anbefalder at du vælger "160 kBit/s, 44,100 Hz, Stereo      19 KB/sek"
10. derefter trykker du "OK"
11. så sætter du et flueben ved "Convert to format", og trykker "OK"
12. derefter "Close"
13. nu skal du blot vælge de mappe du vil konvertere til mp3 filer.
14. når de ligger i playlisten trykker du blot på "Play", og konverteringen er i gang.
15. HUSK BAGEFTER AT SÆTTE WINAMP TILBAGE TIL "NULLSOFT WAVEOUT PLUG-IN"

Det skulle klare det. Held og Lykke
Avatar billede mcp Nybegynder
06. april 2002 - 14:51 #7
congame-> Tusind takker :-)

det var lige det jeg søgte!
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2004 - 20:48 #8
Hmmm...det er pro udgaven man skal have. den koster 15 dollar.
Findes der ikke gratis program der kan omdanne wma filer til mp3?