Avatar billede hijklm Juniormester
01. april 2002 - 20:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tastatur mister kontakten

Nogle gange når jeg spiller spil eller bare sidder og surfer, så mister mit tastatur pludselig "kontakten". Lige pludselig, uden varsel, så reagerer den ikke når jeg trykker på tasterne.

Hvis jeg så lige trækker stikket til tastaturet ud og sidder det i igen, så virker det igen....

Det skal lige siges at fejlen ikke kommer på bestemte tidspunkter og at den er meget uregelmæssig. Dog forekommer den en del gange når jeg spiller CS.

Hvad kan der være galt og hvordan løser jeg det?

Som et sidespørgsmål kan nævnes, at min skærm engang imellem skifter lidt farve. Lige pludselig ændres den "hvide" farve til lidt mørkere. Igen kommer fejlen på uregelmæssige tidspunkter.

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning?
Avatar billede bruno25 Nybegynder
01. april 2002 - 20:30 #1
Sker de 2 ting samtidigt? Hvike dele består din pc af? Hvilket styresystem?
Avatar billede hijklm Juniormester
01. april 2002 - 20:33 #2
Tingene sker ikke samtidigt.

Min PC består af:
AMD T-Bird 1Ghz
512Mb PC133 RAM
88.4Gb Harddisk
Targa 17" skærm
Windows XP Pro
SK-2500 MediaTouch Keyboard
Avatar billede triumph10 Nybegynder
01. april 2002 - 20:38 #3
det er klart driverne = XP sux prøv med Win 2000

Hvis det ikk er det så kan det være dine stik der er noget galt med eller harwaren i skærmen...  hmm... kort sagt det kan sq være mange ting!
Avatar billede md_craig Nybegynder
01. april 2002 - 20:48 #4
triumph10  >>> driverne i win XP pro som er skyld i tastatur svigt ???? tror jeg næppe... i det tilfælde vile det enten virke eller ikke virke....

hijklm >>> det kunne være løse forbindelser eller hardware fejl... disse fejl kan sidde på bundkort (har du onboard grafik ???) eller i ledninger... det med at skærmen teer sig underligt (farve osv) er næste altid en løs forbindelse "( '*' bag på skærmen, hvor skærmstikket går ind '*' )"
Avatar billede hijklm Juniormester
01. april 2002 - 20:51 #5
Jeg har ikke onboard grafik. Hmm, jeg har prøvet at lirke lidt med stikkene bag, og så må vi se om det virker.

Tak for svarene.