Avatar billede ncp Nybegynder
01. april 2002 - 15:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Animations Program

Hvordan kan man lave sin egen lille animations-video ?

Altså på samme måde som man lavede Toy-Story / Shrek...

Hvilke Programmer skal jeg købe og hvor meget kommer det ca. til at koste ?

Det drejer sig om en video på ca. 5-7 minutter, hvor lang tid vil det tage og lave den ? dage/uger/måneder ?

Og kan man få det over i avi/mpeg ?
Avatar billede nonick Nybegynder
01. april 2002 - 15:36 #1
maya ??
Avatar billede nonick Nybegynder
01. april 2002 - 15:36 #2
3D´s Max ??
Avatar billede ncp Nybegynder
01. april 2002 - 15:37 #3
maya ?? - hvad mener du med det ?
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2002 - 15:37 #4
Selv med 3500 pc'er i flere etager tog det adskillige måneder, får Toy Story 2 var regnet færdig... Og det er eksklusiv idé-fremstilling, planlægning, stemmeindtalning, design, computer-modellering og animering!

Men til dit eget lille private forbrug tager det vel nogle måneder - alt efter indholdet!
Avatar billede ncp Nybegynder
01. april 2002 - 15:37 #5
3d' stodio Max har jeg haft fingerene i, synes ikke det var særligt godt...
Avatar billede nonick Nybegynder
01. april 2002 - 15:39 #6
3D´s Studio Max er det ultimative program. Det er sikkert fordi du ikke kan finde ud af at bruge det.

Det koster også omkring 30.000,-
Avatar billede ncp Nybegynder
01. april 2002 - 15:43 #7
så siger vi det, hvor kan jeg finde nogle guider til 3d'studio max der handler om filmanimation ?
Avatar billede answermaster Nybegynder
01. april 2002 - 15:43 #8
Du skal helt klart bruge kinetix's 3D Studio MAX 3.0!

Det er et suverent animations program, som også er supert til at lave still billeder!

Det er "ikke dyrt" det koster kun ca. 10.000,-
Du får virkelig noget for pengene. Se eksempler:

http://www.the3dstudio.com/
http://www.the3dstudio.com/gallery.asp?category=date&from=1287&to=1345
http://www.digimation.com/

Klik videre her på google:
http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Graphics/3D/Rendering_and_Modelling/3D_Studio_Max/?tc=1

Køb det!!

/Answer
Avatar billede answermaster Nybegynder
01. april 2002 - 15:44 #9
okay ikke 10.000 kr, men 30.000
Avatar billede ncp Nybegynder
01. april 2002 - 15:49 #10
Ok, findes der en demo eller noget så man lige kan se hvad man køber ?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. april 2002 - 10:29 #11
Jeg mener faktisk at maya lige er udkommet med en eller anden form for freeware version af deres program, samtidig med væsentlige prisnedsættelser, og ellers er der også andre god bud på lidt billegere programmer der måske nok er mere brugbare for "amatører" altså nybegyndere!

;-)

Kontakt evt. en forhandler - jeg kan ikke umiddelbart se hvad du skal med programmer til over 30.000 kroner hvis du kan anskaffe nogle til måske 2000 kroner. Det er faktisk ikke længe siden at jeg så et sådan i forbindelse med en demoversion i et pc-blad men kan desværre ikke i skrivende stund huske hvad det hed!
Avatar billede answermaster Nybegynder
11. april 2002 - 16:08 #12
Jeg tror ikke at du kan finde en Demo, bare køb det, det er super godt!

/Answer
Avatar billede ncp Nybegynder
03. juni 2002 - 11:49 #13
lukker spm